Kraljevstvo izlazećeg mjeseca
Moonrise Kingdom, igrani, romantična komedija, SAD, 2012
REŽIJA: Wes Anderson
ULOGE:
Jared Gilman (Sam),
Kara Hayward (Suzy),
Bruce Willis (kapetan Sharp),
Edward Norton (vođa izviđača),
Bill Murray (gdin. Bishop),
Frances McDormand (gđa. Bishop),
Tilda Swinton (gđa. iz socijalne službe)
SCENARIJ:
Wes Anderson,
Roman Coppola
FOTOGRAFIJA:
Robert D. Yeoman
GLAZBA:
Alexandre Desplat
MONTAŽA:
Andrew Weisblum
Sadržaj:
Nespretni Sam Shakusky zbunjeni je no senzibilni 12-godišnji klinac koji kao mladi izviđač 1965. godine ljetne praznike provodi na otoku New Penzance pred obalom Mainea. Kad jednog dana ugleda svoju vršnjakinju Suzy Bishop, djevojčicu s otoka koja u lokalnoj postavi drame Benjamina Brittena glumi pticu, Sam će se na prvi pogled do ušiju zaljubiti u nju. A kad zaljubljeni par ubrzo odluči pobjeći, to će na noge podići sve mještane i njihove goste, te će oni krenuti u potragu za djecom. Pored energičnog vođe izviđača Randyja Warda, u potragu kroz šume na otoku dat će se Suzyini prividno hladni otac Walt i majka Laura, iskusni i smireni policijski kapetan Sharp, zabrinuta djelatnica socijalne službe te Samovi prijatelji izviđači koji sve skupa i neće baš ozbiljno shvatiti. A sve će se dodatno zakomplicirati kad stigne obavijest da se otoku približava snažna oluja koja bi mogla prouzročiti katastrofalne posljedice.
Godine 2013. nominirana za Oscara u kategoriji najboljeg izvornog scenarija, godinu ranije na festivalu u Cannesu sporednom nagradom ovjenčana satirično intonirana humorna romantična drama za koju su redatelj i suscenarist Wes Anderson te također suscenarist Roman Coppola, inače čest Andresonov suradnik, nominirani i za prestižnu britansku nagradu BAFTA, osmi je dugometražni igrani projekt osebujnog filmaša jedinstvenog i prepoznatljivog autorskog rukopisa. Posrijedi je ostvarenje koje odlikuju izražene stilizacije i redateljske majstorije u nizanju efektno pomaknutih i bizarnih situacija u kojima se zatječu slikoviti i tipičnim ljudskim nedostacima obilježeni likovi. Kao i redateljevi drugi filmovi, i ovaj predstavlja neodoljivo šarmantnu i izuzetno zabavnu zbirku zanimljivih bizarnosti, simpatičnih ekscentričnosti i iskričavog humora koji komediju situacije spretno križa s onom karaktera, a sve omotano u efektan te scenografski, kostimografski i ikonografski pedantan retro-dizajn obojan pastelnim koloritom. Svi prepoznatljivi „fetiši“ Andersonova autorskog rukopisa su tu, i bistri i pomalo starmali klinci, i jarke boje, i začudne vožnje kamere, i zgodna uporaba prirodne scenografije. Premda je riječ o pohvalno nepretencioznom i lako gledljivom djelu, cjelina ipak povremeno gubi ritam te se zbog žanrovskih vrludanja mjestimice doima emotivno hladnom i zamornom. Unatoč tome, riječ je o djelu koje pored obilja humora i empatične duhovitosti prožete sjetom i tugom krase i prilično raspoloženi autoironični glumački nastupi zvjezdane glumačke postave predvođene Edwardom Nortonom, Bruceom Willisom te sjajnim oskarovkama Frances McDormand i Tildom Swinton.
boja, 94'