Manhattanski krimić
Manhattan Murder Mystery, igrani, komedija, misterij, SAD, 1993
REŽIJA: Woody Allen
ULOGE:
Woody Allen (Larry Lipton),
Diane Keaton (Carol Lipton),
Jerry Adler (Paul House),
Lynn Cohen (Lillian House),
Alan Alda (Ted),
Anjelica Huston (Marcia Fox),
Ron Rifkin (Sy),
Joy Behar (Marilyn)
SCENARIJ:
Woody Allen,
Marshall Brickman
FOTOGRAFIJA:
Carlo Di Palma
MONTAŽA:
Susan E. Morse
Sadržaj:
Nekadašnja marketinška stručnjakinja Carol Lipton udana je za književnog urednika Larryja Liptona, a zbog podizanja njihova sina Nicka, studenta na sveučilištu Brown, odustala je od karijere. Carol je temperamentna i znatiželjna žena koja ima dosta slobodnog vremena, pa će se uznemiriti kad iznenada premine starija gospođa Lillian, supruga njihova susjeda Paula Housea. Carol najviše intrigira to što Paul ne tuguje za suprugom, već je prilično dobre volje, na temelju čega pretpostavi da je Paul ubio suprugu. Stoga odluči započeti vlastitu istragu, a u tome će joj pomoći stari prijatelj i u nju zaljubljeni dramatičar Ted, na kojeg je Larry ljubomoran zbog njegova prisnog odnosa s Carol. Larry bi želio i da Carol zanemari čitavu priču, koja će se dodatno zakomplicirati nakon što Carol u gradskom autobusu ugleda živu Lillian te nakon što se u istragu uključi i Larryjeva prijateljica Marcia Fox.
U humornom krimiću za ulogu u kojem je Diane Keaton nominirana za Zlatni globus, dok je Anjelica Houston za sporednu rolu nominirana za nagradu BAFTA a film je osvojio i nominaciju za francusku filmsku nagradu César za najuspjelije inozemno ostvarenje, Woody Allen je u suradnji sa suscenaristom i svojim čestim suradnikom Marshallom Brickmanom (Povampireni Miles, Annie Hall, Manhattan) dao efektnu posvetu nizu filmova i nekim proznim ostvarenjima. Ponajprije Hitchcockovu Prozoru u dvorište te noirovskim remek-djelima Dvostruka opasnost Billyja Wildera i Dama iz Šangaja Orsona Wellesa, do impresivne krimi-drame Prošle godine u Marienbadu Alaina Resnaisa i whodunnit krimića Agathe Christie. Premda je odveć složen zaplet povremeno besmislen, kombinacija krimića i Allenove neurotične komike funkcionira vrlo dobro, autori se inventivno poigravaju znanim žanrovskim motivima leševa koji nestaju i nespretnih detektiva amatera, cjelina je zaigrana i šarmantna a Allenove pomaknute verbalne dosjetke zabavne. Tijekom priprema za realizaciju filma započeo je razvod braka Allena i Mie Farrow, pa je njezinu ulogu preuzela Diane Keaton, u prvoj suradnji s redateljem nakon Manhattana iz 1979. godine.
boja, 104'