Na kopnu

At Land, eksperimentalni, SAD, 1944

REŽIJA: Maya Deren

Na kopnu

ULOGE:
Maya Deren,
Alexander Hammid,
John Cage,
Parker Tyler

SCENARIJ:
Maya Deren

FOTOGRAFIJA:
Alexander Hammid,
Hella Heyman

Sadržaj:

Žena se budi na plaži, dok valovi nadiru i povlače se. Ona puže do istrgnutog drveta, a kad ga dosegne, odjednom se nađe na čelu dugog stola, usred buržujske zabave. Nitko je ne zamjećuje dok se vuče stolom i dovuče do muškarca koji igra šah sam sa sobom. Kad ona dopre do njega, on ustane i odlazi. Šahovske figure počnu se micati same od sebe, a jedan pijun padne sa stola. Ispostavi se da je pao u rijeku gdje ga žena slijedi preko malih vodopada…
 

Na kopnu je drugi film Maye Deren, začetnice sustavne eksperimentalne filmske prakse u Americi, i prvi njezin samostalni autorski rad. Alexander Hammid, suautor njezina prethodnog filma, znamenitih Mreža posljepodneva, i autoričin suprug, ovdje je bio susnimatelj s Hellom Heyman (s kojom će se 1948. vjenčati nakon što se godinu ranije okonča njegov brak s Deren), a oboje su se našli i u glumačkoj ekipi.

Glumački ansambl činili su još i sama Deren u glavnoj ulozi, te budući glasoviti skladatelj John Cage i budući kultni filmski kritičar (i pjesnik) Parker Tyler (omiljeni kritičar jednog od vodećih američkih i svjetskih filmologa, Davida Bordwella). Na kopnu slijedi nadrealističku onirički poetiku autoričina prvijenca, od koje će autorica ubrzo odustati da bi se posvetila istraživanju ideja koreografirane kamere i filma-plesa, odnosno ritualima i magiji, inspirirana vudu obredima na Haitiju. 

Autor komentara: Damir Radić
 

Ulaznice za projekciju 19. 10. u 21:00 moguće je kupiti online OVDJE ili na blagajni KIC-a sat vremena prije početka.

c/b, 15'