Niagara
noir triler, SAD, 1953 | Mjesto prikazivanja filma: Kino Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2)
REŽIJA: Henry Hathaway
ULOGE:
Marilyn Monroe,
Joseph Cotten,
Jean Peters,
Casey Adams,
Denis O'Dea,
Richard Allan,
Don Wilson,
Lurene Tuttle,
Russell Collins,
Will Wright
SCENARIJ:
Charles Brackett,
Walter Reisch,
Richard Breen
FOTOGRAFIJA:
Joe MacDonald
GLAZBA:
Sol Kaplan
MONTAŽA:
Barbara McLean
SCENOGRAFIJA:
Stuart A. Reiss
KOSTIMI:
Dorothy Jeakins
Sadržaj:
Ray i Polly Cutler dolaze na Niagarine slapove kako bi tamo proveli medeni mjesec. U bungalovu koji su rezervirali zateknu Rose Loomis i njezina supruga Georgea koji je nedavno otpušten iz vojne bolnice za mentalne pacijente, gdje je završio nakon iskustva rata u Koreji. Nevoljko, Cutleri pristanu Loomisima prepustiti svoj bungalov i smještaju se u drugi, manje poželjan. Sljedećeg dana, prilikom posjete slapovima, Polly primijeti Rose kako se strastveno ljubi s nepoznatim muškarcem…
Niagara je film izuzetno značajan u opusu jedne od najvećih zvijezda u povijesti Hollywooda, Marilyn Monroe. Bilo je to prvo ostvarenje gdje je njezino ime predvodilo glumačku listu, te naslov koji ju je lansirao na vrh neslužbene ljestvice najseksepilnijih glumica razdoblja. Natpis na plakatu filma potcrtavao je upravo tu dimenziju: Marilyn Monroe i Niagara – bijesna bujica emocija koju čak ni priroda ne može kontrolirati!. Također, riječ je o jedinom film noiru tog vremena koji je snimljen u boji, i to u zadivljujućem Technicoloru koji je intenzivirao ionako sjajnu ambijentaciju sa slapovima Niagare u središtu.
Riječ je o vrlo atmosferičnom ostvarenju čiji su glavni aduti upravo prirodne lokacije i prirodna pojava Marilyn Monroe, koja je na vlastitu inicijativu bila posve obnažena u scenama gdje je na krevetu prekrivena tek plahtom te pod tušem, iza zavjese, prije nego se omotala ručnikom. Marilynka, inače i vrsna pjevačica, u filmu također izvodi senzualnu pjesmu Kiss. Projekt je i osmišljen za nju, da je promovira u veliku zvijezdu, pri čemu je neobičan potez bio da ne igra 'dobru' nego 'lošu' djevojku, negativku spremnu na zločin. Mnoge druge glumice dobro bi promislile žele li takvu vrstu afirmacije, no Monroe ju je objeručke prihvatila i pokazalo se da je bila u pravu. Film je postao hit, a potom je iste 1953. snimila dva još veća – Muškarci više vole plavuše i Kako se udati za milionera, čime su udareni temelji njezine slave.
Autor teksta: Damir Radić
boja, 88'