Sestra
L'enfant d'un haut, igrani, drama, Francuska, Švicarska, 2012
REŽIJA: Ursula Meier
ULOGE:
Léa Seydoux (Louise),
Kacey Mottet Klein (Simon),
Martin Compston (Mike),
Gillian Anderson (Kristin Jansen),
Jean-François Stévenin
SCENARIJ:
Antoine Jaccoud,
Ursula Meier,
Gilles Taurand
FOTOGRAFIJA:
Agnès Godard
GLAZBA:
John Parish
MONTAŽA:
Nelly Quettier
Sadržaj:
U zgradi u podnožju luksuznog švicarskog skijališta žive 12-godišnji Simon i njegova starija sestra Louise. Dok privlačna, ali pomalo lijena i neodgovorna Louise ne uspijeva zadržati nijedan konkretniji posao i lako mijenja dečke, te se čini da joj ni do čega nije stalo, pa i bratu govori da ga nikad nije željela, Simon pokušava skrbiti za oboje. On svakog dana obilazi bogate goste u skijalištu i krade njihovu hranu i novac iz džepova, baš kao i skijašku opremu koju preprodaje lokalnoj mlađariji, te tako zarađenim novcem uzdržava sebe i sestru. Simon se postupno upušta u sve rizičnije krađe, sve dok ga ne ulovi jedan od kuhara, Škot Mike koji se isprva sažali na dječaka koji krade da bi kupio hranu i kućne potrepštine. Nakon što Mike odluči od Simona otkupljivati ukradene skije, koje planira prodati u Velikoj Britaniji te tako i sam zaraditi, dječaka će uloviti i šef hotelskog osoblja koji neće imati razumijevanja za njegove postupke. Istodobno, Simon pokušava uspostaviti što prisniji odnos s britanskom turisticom Kristin Jansen, u kojoj traži surogat majku.
Socijalna drama s elementima krimića za koju je suscenaristica i redateljica Ursula Meier nagrađena Srebrnim medvjedom film je naglašenih kontrasta, od onih među karakterima dvoje protagonista i njihovih dijelom zamijenjenih obiteljskih uloga, preko mjesta zbivanja u kojima je ono „gore”, planina, hotel i elitna zabava, jasno razdvojeno od onog „dolje”, zgrade, blata i ledine, do samog izvornog naslova (L'enfant d'en haut, odnosno Dijete odozgo), u kojem „odozgo” predstavlja ne samo oznaku lokacije, nego i društvenog položaja. Cjelina imponira hladnim, distanciranim i gotovo dokumentarističkim vizualnim prosedeom, suptilnom karakterizacijom središnjeg para likova i uslojavanjem njihova odnosa, intrigantnim socijalnim kontekstom i opservacijama, životnim dijalozima, promišljenim izbjegavanjem nepotrebnog moraliziranja i patetike te sjajnim glumačkim izvedbama, osobito darovitog mladog Kaceyja Motteta Kleina (Dom također Ursule Meier, Gainsbourg: Opasne misli), ali i u vrijeme snimanja filma nadolazeće europske glumačke zvijezde i vrsne karakterne glumice Lée Seydoux (Adelin život, Jastog).
boja, 97'