Stanica Komanča

Comanche Station, igrani, vestern, SAD, 1960

REŽIJA: Budd Boetticher

Stanica Komanča

ULOGE:
Randolph Scott (Jefferson Cody),
Nancy Gates (Nancy Lowe),
Claude Akins (Ben Lane),
Skip Homeier (Frank),
Richard Rust (Dobie),
Rand Brooks

SCENARIJ:
Burt Kennedy

FOTOGRAFIJA:
Charles Lawton Jr.

GLAZBA:
Mischa Bakaleinikoff

MONTAŽA:
Edwin H. Bryant

Sadržaj:

Lovac na ucijenjene glave, Jefferson Cody, čiju su suprugu zarobili Apači, uspijeva trgovinom iz indijanskog zatočeništva osloboditi privlačnu mladu ženu Nancy Lowe te je povede njezinoj kući. Na putu im se pridružuju trojica drugih lovaca na glave, predvođena šarmantnim no zlonamjernim Benom Laneom, koji saznaju da je Nancyn suprug raspisao nagradu od pet tisuća dolara onome tko je oslobodi i vrati kući. Nancy stoga posumnja u čestitost Codyjevih namjera. Cody i Lane znaju se otprije, kad su zajedno služili u vojsci i kad je Cody pomagao u izvođenju Lanea pred vojni sud zbog ubijanja miroljubivih Indijanaca…

Stanica Komanča posljednji je, sedmi film 'čuvenog ciklusa' vesterna režisera Budda Boettichera i glavnog glumca Randolpha Scotta. Kao i prethodni izdanak ciklusa, Jahač osvetnik, snimljen je u Cinemascopoeu i Eastman koloru, što mu je dalo vizualnu izražajnost kakvu raniji, izrazito niskobudžetni filmovi ciklusa nisu imali. Kao i za većinu uradaka u ciklusu scenarij je napisao budući režiser vesterna Burt Kennedy, koji se u svom predlošku referirao na klasik Poštanska kočija Johna Forda iz 1939. godine – naime više puta u filmu spominje se kočija za Lordsburg, što je  naslov priče Ernesta Haycoxa na kojoj je Fordovo znamenito ostvarenje temeljeno. Stanica Komanča, kao i većina filmova iz 'čuvenog ciklusa', naglasak stavlja na karakterizaciju likova koji su relativno bogato i slojevito profilirani, pri čemu je protagonist Cody, kao i većina likova koje Scott tumači u ciklusu, obilježen osjećajem egzistencijalne praznine i (gorkog) gubitka, naposljetku, na samom kraju filma koji zrcali svoj početak, i beznađem. Lik Nancy ide u red psihički izražajnijih ženskih likova Boetticherovih vesterna, mori je sumnja u Codyjevu motivaciju njezina spašavanja i strah od suprugove reakcije kad dozna da je bila indijanska seksualna robinja. Antagonist Lane, pak, u svom karakteru spaja zloću s pomalo čudnom naklonošću prema Codyju, koji dio kritike tumači i kao latentni homoerotizam. Stanica Komanča nije samo posljednji film 'čuvenog ciklusa', nego i film kojim je Randolph Scott namjeravao okončati glumačku karijeru, međutim jednokratno se predomislio kad ga je 1962. Sam Peckinpah pozvao da tumači glavnu ulogu, uz drugu legendu žanra, Joela McCreaja, u njegovom nostalgičnom vesternu Pucnji poslijepodne o ostarjelim Zapadnjacima na posljednjem zadatku, ostvarenju koji smo nedavno mogli gledati u našem kinu u sklopu ciklusa Peckinpahovih filmova.  

boja, 73'

Trailer