Bez srodstva

Unrelated, igrani, drama, UK, 2007

REŽIJA: Joanna Hogg

Bez srodstva

ULOGE:
Kathryn Worth (Anna),
Tom Hiddleston (Oakley),
Mary Roscoe (Verena),
David Rintoul (George),
Emma Hiddleston (Badge),
Henry Lloyd-Hughes (Jack)

SCENARIJ:
Joanna Hogg

FOTOGRAFIJA:
Oliver Curtis

MONTAŽA:
Helle le Fevre

Sadržaj:

Sredovječna Britanka Anna stiže u Toscanu, u posjet svojoj staroj školskoj prijateljici Vereni koja s obitelji živi u iznajmljenoj vili u San Fabianu. S Annom je trebao doputovati i njezin dečko Alex, no ona kaže Vereni da je on zbog poslovnih obveza u posljednji trenutak morao otkazati putovanje. Ono što Anna ne želi reći Vereni jest da je njezina veza s Alexom zapala u krizu, i da je ona u Toscanu stigla da bi se nakon ozbiljne svađe na neko vrijeme odvojila od njega. Društvo koje se zatječe u vili prilično je šareno. Tu su novi Verenin suprug Charlie, kao i njezin bratić George, a tu je i četvero tinejdžera, Verenin sin Jack i kći Badge, Charliejev sin Archie i Georgeov sin Oakley. Želeći pobjeći od vlastitih briga, Anna će sve više vremena početi provoditi s tinejdžerima, što se Vereni baš i neće svidjeti. Djevojka i mladići Anni se svide, u tolikoj mjeri da im čak obeća kako njihovim roditeljima neće otkriti da su pušili marihuanu te da su vozeći posuđeni automobil pod utjecajem droge i pića izazvali nesreću. No sve će se početi mijenjati kad Anna postane svjesna da ju Oakley intenzivno privlači i kad ga pozove da zajedno provedu noć, što će mladić odbiti.

Godine 2007. na Londonskom filmskom festivalu ovjenčana nagradom Međunarodne federacije filmskih kritičara FIPRESCI, hvaljena drama scenaristice i redateljice Joanne Hogg njezin je dugometražni igrani prvijenac. Hogg je autorica vrlo vješta u radu s glumcima, koji u njezinim filmovima ostvaruju hvaljene interpretacije, a u tom je kontekstu dobrim dijelom zaslužna i za afirmaciju odličnog karakternog glumca Toma Hiddlestona, koji je upravo u ovom filmu ostvario zapaženi kino-debi. Njezina je režija suptilna i sugestivna, a na tematskoj i izvedbenoj razini trajno je posvećena slojevitom elaboriranju klasne privilegiranosti i toksičnih veza, dominantno u britanskom društvu, ali ne i samo u njemu. Kreiranjem intrigantnih likova, njihovih složenih intimnih svjetova i emotivno-psihičkih stanja, baš kao i tenzičnih međusobnih odnosa, uz oslonce na raspoložene glumačke interpretacije i nenametljiv, ali jasan stil, Joanna Hogg je stekla ugled jedne od najzanimljivijih suvremenih scenaristica i redateljica. Osobito efektno kreira kompleksne ženske likove, u koje u pojedinim filmovima unosi i autobiografske detalje, što ponajviše vrijedi za duologiju Suvenir, u kojoj je protagonistica Julie zapravo njezin alter-ego. Film Bez srodstva je vješto koncipirana drama ograničenog proračuna u kojoj je razvidna darovitost autorice debitantice, zaokružena i dosta ambiciozna cjelina koja na iznenađujuće zreo, iznijansiran i emotivan način progovara o životu srednje klase i o krizi srednjih godina. Pritom Hogg demonstrira istančan osjećaj za kompoziciju kadra i za gradiranje dramske napetosti, tek u vrlo rijetkim trenucima otklizujući u pretencioznost i određenu banalnost. U kasnijim razgovorima Tom Hiddleston je isticao svoje zadovoljstvo radom na projektu, u koji se uključio samo dva tjedna nakon što je diplomirao glumu na Kraljevskoj akademiji dramske umjetnosti, pri čemu je posebno hvalio autoričinu promišljenost i studioznost u pristupu poslu.

boja, 100'

Trailer