Gospodar grada

Prince of the City, igrani, krimi drama, SAD, 1981

REŽIJA: Sidney Lumet

Gospodar grada

ULOGE:
Treat Williams (Daniel Ciello),
Jerry Orbach (Gus Levy),
Richard Foronjy (Joe Marinaro),
Don Billett (Bill Mayo),
Kenny Marino (Dom Bando),
Carmine Caridi (Gino Mascone),
Tony Page (Raf Alvarez)

SCENARIJ:
Jay Presson Allen,
Sidney Lumet (prema knjizi Roberta Daleya)

FOTOGRAFIJA:
Andrzej Bartkowiak

GLAZBA:
Paul Chihara

MONTAŽA:
Jack Fitzstephens

Sadržaj:

Detektiv Daniel Ciello murjak je njujorškog Odjela za narkotike koji djeluje u okrilju elitne Specijalne istražiteljske jedinice. Njega i njegove partnere zovu ´Gospodarima grada´, ponajviše stoga što u velikoj mjeri ne podliježu nikakvom nadzoru, što se u operacijama koje provode uvijek ne pridržavaju strogo zakona i što su izuzetno odani jedni drugima. Daniel je oženjen mirnom, ali nezadovoljnom Carlom, s kojom ima dvoje djece i živi u predgrađu Great Neck na Long Islandu. No Daniel je ´prljav´ murjak i sam ogrezao u kriminal, jer s kolegama Gusom Levyjem, Joeom Marinarom, Billom Mayom i ostalima prodaje drogu zaplijenjenu u policijskim akcijama te heroinom plaća svoje doušnike iz kriminalnog miljea, a ni krivokletstvo u sudnici ne predstavlja mu nikakav problem. No kad se suoči s istragom unutrašnjeg nadzora, Daniel će u zamjenu za poštedu od sudske optužbe biti prisiljen istražiteljima pomoći u istrazi o korupciji u policijskim redovima.

Godine 1982. nominirana za Oscara u kategoriji najboljeg adaptiranog scenarija te za tri Zlatna globusa, a godinu ranije u Veneciji ovjenčana nagradom Pasinetti za najbolji film, krimi-drama suscenarista i redatelja Sidneyja Lumeta adaptacija je nefikcijske knjige Prince of the City: The True Story of a Cop Who Knew Too Much američkog pisca Roberta Daleyja, objavljenoj 1979. godine. Daley je priču knjige temeljio na istinitim događajima te na stvarnom liku njujorškog policajca iz Odjela za narkotike Roberta Leucija, a suscenaristica Jay Presson Allen (Marnie, Cabaret) je priči dodala političku dimenziju i moralističku notu o hipokriziji u policijskim redovima. Lumet je na terenu sličnom onom u remek-djelu Serpico, no cjelinu ovaj put usmjerava u pravcu intrigantnije karakterne studije bez etičke ambivalentnosti u prikazu korupcije u redovima policije. Nakon uzbudljivog početka i prije podjednako uzbudljive završnice sredina je ponešto razvučena i suhoparna, no režija je prilično sugestivna, a glumačke interpretacije raspoložene i uvjerljive.

boja, 167'

Trailer