Ljudi nedjeljom

Menschen am Sonntag, igrani, romantična drama, Njemačka, 1929

REŽIJA: Robert Siodmak

Ljudi nedjeljom

ULOGE:
Erwin Splettstösser,
Wolfgang von Waltershausen,
Christel Ehlers,
Brigitte Borchert,
Annie Schreyer

SCENARIJ:
Billy Wilder,
Edgar G. Ulmer,
Robert Siodmak,
Kurt Siodmak

FOTOGRAFIJA:
Eugen Schüfftan

Sadržaj:

Naočiti Wolfgang uspješan je prodavač vina koji jedne ljetne subote u gužvi na postaji berlinskog gradskog trolejbusa upozna mladu i privlačnu Christl, te se oni dogovore da se sutradan nađu na plaži Nikolasse na obali gradskog jezera. Nakon što se posvađa sa svojom djevojkom Annie, koja vikend odluči provesti u krevetu, taksist i Wolfgangov prijatelj Erwin pristane s njim i Christl sutra otići na jezero. Ondje će im se pridružiti i privlačna Brigitte, Christlina plavokosa prijateljica i prodavačica u trgovini koja će Wolfganga smjesta privući. A kad mu Christl odbije uzvratiti poljubac, Wolfgang će zaključiti da mu je Brigitte mnogo zanimljivija djevojka oko koje se vrijedi potruditi.

Realizirana kombinacijom dokumentarnog i igranog filma i snimljena u suprodukciji Edgara G. Ulmera (Crna mačka), koji pored slavnog Roberta Siodmaka (Spiralne stube, Ubojice) supotpisuje i režiju filma, glasovita humorna romantična doku-drama Ljudi nedjeljom djelo je koje i više od osam desetljeća nakon nastanka imponira modernošću, svježinom i frivolnošću. Ostvarenje u režiji kojeg su prema nekim izvorima sudjelovali i veliki Billy Wilder (Neki to vole vruće), Curt Siodmak i Rochus Gliese, te scenarij kojeg je pored braće Siodmak, Wildera i Ulmera prema određenim izvorima supotpisao i glasoviti Fred Zinemann (Točno u podne), reprezentativni je predstavnik avangardnog nijemog filma, ujedno i jedna od posljednjih njemačkih nijemofilmskih produkcija. U vrijeme snimanja filma svi su suautori bili ambiciozni i energični mladi umjetnici u 20-im godinama, a jedini iskusniji i nešto stariji bio je znameniti i Oscarom ovjenčani snimatelj Eugen Schüfftan (Obala u magli, Oči bez lica), kojem je Zinnemann asistirao u poslu. Riječ je i o jednom od ključnih dijelom eksperimentalnih filmova koji maestralno i angažirano oslikava berlinsku svakodnevicu jedne ljetne nedjelje 1929. godine, užurbani život na gradskim ulicama učinkovito kontrastirajući opuštenoj i ležernoj zabavi na jezeru. U filmu pod svojim pravim imenima i sa stvarnim zanimanjima nastupaju naturščici, pa je tako Wolfgang uistinu prodavač vina, Erwin je taksist a Christl prodavačica. Svi su oni na nagovor filmskih stvaratelja pristali nekoliko nedjelja provesti snimajući film bez zapleta u kojem se naizgled ništa ne događa, osim nekoliko flertova i začetka potencijalne romanse. Neki segmenti filma kao da su snimljeni skrivenom kamerom, a autentičnosti cjeline pridonosi i uporaba vožnji te polutotala i totala kojima se dojmljivo opisuju gradske vedute.

Režija: Robert Siodmak, Edgar G. Ulmer, Rochus Gliese, Curt Siodmak, Fred Zinnemann

c/b, nijemi, 73'

Trailer