Mulholland Drive

Mulholland Dr., igrani, SAD, Francuska, 2001

REŽIJA: David Lynch

Mulholland Drive

ULOGE:
Naomi Watts (Betty Elms / Diane Selwyn),
Laura Elena Harring (Rita),
Ann Miller (Catherine 'Coco' Lenoix),
Dan Hedaya (Vincenzo Castigliane),
Justin Theroux (Adam Kesher)

SCENARIJ:
David Lynch

FOTOGRAFIJA:
Peter Deming

GLAZBA:
Angelo Badalamenti

MONTAŽA:
Mary Sweeney

Sadržaj:

Kad automobil u kojem se vozi holivudskim Mulholland Driveom na vrhu ulice udari drugo jureće vozilo, jedna žena iskoristi priliku i uspije pobjeći plaćenim ubojicama koji su je htjeli smaknuti. Istodobno, iz provincijskog grada Deep Rivera u Ontariju u potrazi za poslom u Hollywood stiže ambiciozna mlada glumica Betty Elms, koja se smjesti u stanu svoje tetke, također glumice odsutne zbog snimanja. Nakon što u stanu pronađe ženu koja je pobjegla ubojicama, a koja je posve izgubila pamćenje, Betty joj prema glasovitoj zvijezdi Riti Hayworth nadjene ime Rita. Kad obje shvate da se Rita ne sjeća ničega iz svog života i prošlosti, Betty joj odluči pomoći u otkrivanju identiteta. No jedini tragovi koje imaju su ženska torbica puna novčanica od po stotinu dolara i zagonetni plavi ključ. U međuvremenu, redatelj Adam Keshner sve teže podnosi pritisak mafijaša da kao glavnu glumicu u svom novom filmu angažira atraktivnu Camillu Rhodes, što će naposljetku odbiti te time na sebe navući mafijaške ubojice.

Nadrealna triler-drama za režiju koje je David Lynch 2001. godine nagrađen na festivalu u Cannesu, godinu kasnije je nominirana za Oscara u kategoriji najboljeg redatelja, te je iste godine ovjenčana nagradom BAFTA za najbolju montažu i nominirana za četiri Zlatna globusa, uključujući one za najuspjeliji film, redatelja i scenarij. Projekt koji je isprva zamišljen kao TV-serija u produkciji mreže ABC, čiji su čelnici od projekta odustali nakon što je jedan od njihovih šefova zaspao pregledavajući snimljeni materijal, Lynch je naknadno dovršio u produkciji francuske tvrtke Canal +, snimivši dodatnih 50 minuta i realiziravši dugometražni film. Rezultat je, prema sudu mnogih, jedan od najboljih filmova 21. stoljeća. U djelu u kojem se na više mjesta referira na glasovitu noirovsku dramu Bulevar sumraka Billyja Wildera, jedan od svojih najdražih filmova iz kojeg je „posudio” kadar ulaznih vrata u Paramountov studio s istim automobilom pred njima i onaj s tablom s imenom ulice, te je jednom prilikom lik Betty Elms usporedio s onim Norme Desmond, ustvrdivši da obje proživljavaju neke od negativnih strana bavljenja glumom, Lynch se pozabavio praktički svim svojim tematskim preokupacijama. Osim što je riječ o okvirno trileru u kojemu su protagonistice uvučene u tjeskobni opsesivni svijet, slično zapletima Plavog baršuna i Twin Peaksa, tu su opaki gangsteri (Plavi baršun, Divlji u srcu, Izgubljena cesta), mračni negativac u ishodištu priče (Dennis Hopper u Plavom baršunu, Willem Dafoe i J.E. Freeman u Divljima u srcu, Robert Blake u Izgubljenoj cesti), motiv nestajanja likova u alternativnim ili paralelnim univerzumima (Twin Peaks, Izgubljena cesta, Unutarnje carstvo) kao i nejasnih identiteta i njihove zamjene (Izgubljena cesta).

Uoči projekcije filma u ponedjeljak, 2. rujna u 19 sati, uvodnu riječ održat će filmologinja Karla Lončar.

boja, 147'

Trailer