Obitelj iz predgrađa
Slums of Beverly Hills, igrani, humorna drama, SAD, 1998
REŽIJA: Tamara Jenkins
ULOGE:
Natasha Lyonne (Vivian),
Alan Arkin (Murray),
Kevin Corrigan (Eliot Arenson),
Jessica Walter (Doris),
Rita Moreno (Belle Abromowitz),
David Krumholtz (Ben Abromowitz),
Eli Marienthal (Rickey Abromowitz),
Marisa Tomei (Rita)
SCENARIJ:
Tamara Jenkins
FOTOGRAFIJA:
Tom Richmond
GLAZBA:
Rolfe Kent
MONTAŽA:
Pamela Martin
Sadržaj:
Kalifornija sredinom 70-ih godina prošlog stoljeća, u vrijeme energetske krize koja utječe na sudbine mnogih ljudi. Skromna obitelj Abromowitz živi nomadskim životom, često se seleći iz jednog jeftinog stana u drugi kako bi 14-godišnja Vivian i njena braća mogli ostati u gradu i pohađati školu. O djeci brine njihov samohrani otac Murray, razvedeni 65-godišnjak koji radi kao bezuspješni prodavač automobila. Jedini novac koji obitelj ima je onaj koji im redovito šalje dobrostojeći ujak Mickey. Kada njegova problematična 29-godišnja kći Rita pobjegne iz bolnice za ovisnike, Murray djevojci ponudi krov nad glavom pod uvjetom da joj Mickey plaća smještaj. Sada Vivian mora paziti na svoju odraslu sestričnu kako bi redovito pohađala školu za medicinske sestre i kako ne bi opet krenula krivim putem te počela konzumirati tablete i alkohol. No Vivian ima i svoje probleme, sviđa joj se od nje dosta stariji mladić Eliot iz susjedstva, znatiželjna je u vezi seksa, a najveći problem joj predstavljaju male grudi kakve ima i njezina majka. Dok njezin stariji brat Ben mašta o karijeri u showbusinessu, a mlađi Ricky čezne za pozornošću starijih ljudi, Vivian ponajviše priželjkuje obitelj koja ju ne bi sramotila kao što njezina čini.
Godine 1998. na festivalu u Cannesu prikazana u programu 15 dana autora, hvaljena humorna drama u kojoj je tada mlada Natasha Lyonne ostvarila izvrsnu probojnu ulogu debitantski je dugometražni projekt scenaristice i redateljice Tamare Jenkins. Ostvarenje koje donosi ponešto drugačiji prikaz Kalifornije iz razdoblja sredinom 70-ih godina, a kroz oslikavanje svakodnevice članova obitelji koja jedva spaja kraj s krajem, zahvaljujući promišljenom i skladnom spoju drame i humora funkcionira kao lako gledljiv, šarmantan i duhovit film koji, međutim, humor i komiku niti u jednom trenutku ne koristi za trivijaliziranje ili banaliziranje obiteljske dramske situacije koju predočava. Djelo koje je s vremenom steklo razmjeran kultni status inteligentno je koncipirana i promišljena humorna drama s elementima screwballa, u čijem je fokusu dijelom disfunkcionalna obitelj koju se u uvodu predstavlja također uvodnim citatom iz Tolstojeve Ane Karenjine „sve sretne obitelji nalik su jedna drugoj, svaka nesretna obitelj nesretna je na svoj način”. Posrijedi je film u priču kojeg je autorica unijela mnogo autobiografskih detalja, prema nekim izvorima u tolikoj mjeri da se može govoriti i o autobiografskom ostvarenju, a protagonistica je senzibilna djevojka koja otkriva svoje tijelo i njegove funkcije, te koja se upoznaje sa seksom. U ulozi Rite briljira Marisa Tomei, oskarovka koja sjajno interpretira svojevrsnu ´izgubljenu dušu´, temperamentnu i pomaknutu djevojku koja u obitelj protagonistice unosi dozu šarmantnog ludizma i anarhoidnosti. Kao i u svojim kasnijim filmovima, Tamara Jenkins je i u ovom odlično odabrala glumačku postavu, u kojoj je i uvijek pouzdani karakterni glumac Alan Arkin, dobitnik Oscara za sporednu rolu u također humornoj drami Mala miss Amerike, a koja u kombinaciji s domišljatim scenarijem te čvrstom i kompaktnom dramaturškom i narativnom strukturom rezultira pametnim, zrelim i zabavnim djelom. Izvršni producent filma bio je Robert Redford, što ne iznenađuje budući da je Tamara Jenkins scenarij napisala pohađajući njegov Sundance Filmmakers´ Lab institut, te je upravo Redford zamijetio njezin rad i izrazio želju da ga producira. Prema njegovim riječima, priči ga je privuklo autoričino iskustvo odrastanja kao autsajderice, što je bilo blisko njegovom iskustvu.
boja, 91'