Ožiljak

Blizna, igrani, drama, Poljska, 1976

REŽIJA: Krzysztof Kieślowski

Ožiljak

ULOGE:
Franciszek Pieczka (Stefan Bednarz),
Mariusz Dmochowski,
Jerzy Stuhr,
Halina Winiarska,
Stanislaw Igar

SCENARIJ:
Romualda Karasi,
Krzysztof Kieślowski

FOTOGRAFIJA:
Sławomir Idziak

GLAZBA:
Stanislaw Radwan

MONTAŽA:
Krystyna Górnicka

Sadržaj:

Nakon što ambiciozni partijski dužnosnik pregovorima i pritiscima uspije progurati projekt izgradnje velike kemijske tvornice u blizini malog poljskog provincijskog grada Olecka, za glavnog izvođača projekta bude imenovan ugledni inženjer Stefan Bednarz iz Varšave. On je moralan i pošten čovjek koji je nekad živio u Olecku i generalno poznaje lokalne odnose, a njegova supruga je bila partijska aktivistica u tom kraju, no Stefan ipak nije zadovoljan time što se vraća u sredinu za koju i njega i suprugu vežu neugodne uspomene. Naime, 20 godina ranije ona je u mjestu vodila lokalnu ćeliju komunističke partije i došla je u sukob s mještanima, a povratak u Oleck ne sviđa se ni njihovoj pomalo otuđenoj kćeri Evi koja ocu prigovara zbog mnogo stvari. Kad prione na posao čijom bi realizacijom posao mogli pronaći brojni mještani, Stefan će ubrzo doći u sukobe s mnogima od njih koji gledaju isključivo vlastite interese.

Socijalna drama na Poljskom filmskom festivalu 1976. ovjenčana Posebnom nagradom žirija i nagradom za najboljeg glumca debitantski je igrani kino-film dotad već etabliranog i nagrađivanog dokumentarista Kieślowskog, filmaša istančanog dokumentarističkog nerva koji je držao da je snimanje dokumentaraca najplemenitiji način bavljenja filmom. U praktički svim svojim poljskim igranim filmovima Kieślowski je u manjoj ili većoj mjeri koristio instinkt rasnog dokumentarista koji izbjegava doslovnost i reportažni prosede, koji dojmljivo u kontekstu filmskih priča bilježi stvarnost te koji je vješt u kreiranju intrigantnih karaktera i u radu s glumcima. To su obilježja i promišljene i suptilne političke drame Ožiljak, djela naglašenog realističnog prosedea temeljenog na novinskoj reportaži, ostvarenja u kojem autor nikoga ne osuđuje i pokazuje razumijevanje za sve suprotstavljene strane, u skladu s dokumentarističkim zaleđem izbjegavajući konstruiranje izraženijih dramskih situacija.

boja, 106'

Trailer