Provjerena kopija

Copie conforme, igrani, romantična drama, Francuska, Italija, Belgija, Iran, 2010

REŽIJA: Abbas Kiarostami

Provjerena kopija

ULOGE:
Juliette Binoche,
William Shimell (James Miller),
Adrian Moore,
Jean-Claude Carrière,
Agathe Natanson

SCENARIJ:
Abbas Kiarostami

FOTOGRAFIJA:
Luca Bigazzi

MONTAŽA:
Bahman Kiarostami

Sadržaj:

Sredovječna Elle vlasnica je male galerije i trgovkinja umjetninama iz jednog mjesta u Toskani, samohrana majka jednog dječaka koja posjeti predavanje gostujućeg britanskog pisca i povjesničara umjetnosti Jamesa Millera. On je suzdržan i pomalo arogantan čovjek koji predstavljajući svoju novu knjigu govori o načinima prepoznavanja autentičnog umjetničkog djela te koji drži da je kvalitetno izrađena kopija podjednako dobra kao i izvorno djelo. Nakon promocije knjige Elle pozove Jamesa na razgledavanje krajolika, a tijekom njihova jednodnevnog zajedničkog druženja većina ljudi iz mjesta će zabunom pomisliti da je on njezin suprug. Oni će se, međutim, nastaviti pretvarati te će poslijepodne provesti u raspravama o ljubavi, životu i umjetnosti, postupno se sve više ponašajući kao dugogodišnji bračni par. No je li njihovo ponašanje samo gluma, ili u njihovoj naizgled novoj vezi ima i nečeg dubljeg?

Za glavnu ulogu u romantičnoj drami suscenarista i redatelja Abbasa Kiarostamija (Okus trešnje, Život i ništa više), jednog od najznačajnijih suvremenih iranskih filmaša, izvrsna Juliette Binoche je na festivalu u Cannesu 2010. godine nagrađena kao najbolja glumica, a film je uz Nagradu mladih osvojenu također u Cannesu nagrađivan na festivalima i od kritičarskih udruga diljem svijeta. Kiarostami je izraziti individualist, sineast kojeg su filmski kritičari i teoretičari zbog jedinstvenog stila i autorskog svjetonazora uspoređivali s velikanima poput de Sice, Rohmera ili Tatija, redatelj sklon minimalističkom redateljskom pristupu, uporabi dugih panoramskih kadrova, iznimno sugestivnom i efektnom tematiziranju odnosa života i smrti, poigravanju stvarnošću i fikcijom te začudnoj poetizaciji svakodnevice, zbog čega ga neki drže pjesnikom pokretnih slika. Ovaj film u tematskom fokusu ima istinu, koja je prema autoru, podjednako kao i umjetnost, uvijek podložna različitim tumačenjima. Ostvarenje koje se u vrijeme premijere uspoređivalo s Rossellinijevim Putom u Italiju film je dugih kadrova i još duljih dijaloga, a Kiarostami u njemu, slično svom filmu Krupni plan, propituje istinu i laž te stvarno i nestvarno, s osloncem na suptilno predočene karaktere i sjajnu međuigru dvoje glumaca.

boja, 106'

Trailer