Rusko meso
igrani, kriminalistički, Hrvatska, 1997
REŽIJA: Lukas Nola
ULOGE:
Barbara Nola (Ida Palamar),
Goran Grgić (Hrvoje),
Ivo Gregurević (Vuk),
Inge Appelt (Lili),
Jelena Miholjević (Valerija),
Nataša Dorčić (Renata),
Dijana Bolanča (Mimi),
Galliano Pahor (šef mafije),
Nina Violić,
Ljubomir Kapor
SCENARIJ:
Lukas Nola
FOTOGRAFIJA:
Stanko Herceg
GLAZBA:
Boris Runjić
MONTAŽA:
Slaven Zečević
SCENOGRAFIJA:
Velimir Domitrović
Sadržaj:
Laura Palamar radila je, nakon izlaska iz zatvora, u javnoj kući i njezina iznenadna smrt nikog nije uznemirila. No, njezina sestra Ida posumnja u policijsko izvješće o samoubojstvu i započne vlastitu istragu. Zaposli se pod lažnim imenom u bordelu u kojem je prije smrti radila Laura, i tu se upoznaje sa svijetom prostitucije, narkomanije i krijumčarenja oružja, ukratko - s organiziranim kriminalom.
Nakon dva „mala“ filma (Dok nitko ne gleda, Svaki put kad se rastajemo) Nola je napravio prvi pravi cjelovečernji kino-film Rusko meso. Iako razbarušene dramaturgije, film je režijski vrlo efektan i moderno dizajniran. Nolin film i debitantski kino-film Hrvoja Hribara Puška za uspavljivanje, prikazani iste godine, oba su djeca razdoblja post-modernizma – šareni, ironični, prefabulirani filmovi koji se referiraju na holivudske krimiće. Također, oba filma kroz američko žanrovsko okno pokušavaju nešto reći o lokalnoj stvarnosti – poratnom hrvatskom društvu punom korupcije i bezakonja. Nola se razlikuje od Hribara većom količinom modernističkih stilizacija (kojima najavljuje kasniji potpuni prijelaz u modernizam) i očitijom intertekstualnošću (lik ubijene djevojke Laure Palamar jasna je referenca na lik Laure Palmer iz kultne krimi-serije Twin Peaks). Izrazom „rusko meso“ nazivale su se prostitutke koje su dolazile u Hrvatsku s prostora bivšeg SSSR-a.
boja, digitalno, 114'