Šuma za drveće

Der Wald vor lauter Bäumen, igrani, drama, Njemačka, 2003

REŽIJA: Maren Ade

Šuma za drveće

ULOGE:
Eva Löbau (Melanie Pröschle),
Daniela Holtz (Tina Schaffner),
Jan Neumann (Thorsten Rehm),
Ilona Schulz (gđa. Sussmann),
Robert Schupp (Tobias)

SCENARIJ:
Maren Ade

FOTOGRAFIJA:
Nikolai von Graevenitz

GLAZBA:
Nellis Du Biel,
Ina Siefert

MONTAŽA:
Heike Parplies

Sadržaj:

Melanie Pröschle je 27-godišnja učiteljica koja se seli u Karlruhe, gdje je dobila novo zaposlenje. Entuzijastična je, ali ubrzo joj polet splasne, jer u novom gradu i na novom radnom mjestu ne uspijeva se povezati s nikim, a ima problema i s nediscipliniranim učenicima. Ipak, u stambenoj zgradi u kojoj živi upozna Tinu, s kojom se sprijatelji. Novopečene prijateljice shvate da se iz Melanieina stana vidi onaj Tinin, pa jednom prilikom zajednički špijuniraju Tinina bivšeg dečka koji je došao u njen stan. Melanie se sve više veže za Tinu koja nije sklona tako bliskom odnosu pa se počne distancirati od nje. Melanie to teško pada i počne špijunirati prijateljicu…

Šuma za drveće diplomski je rad redateljice i scenaristice Maren Ade, nastao kao koprodukcija münchenške Visoke škole za televiziju i film na kojoj je studirala, te autoričine vlastite filmske kuće Komplizen Film, koju je (su)osnovala još kao studentica. Riječ je o izuzetnom ostvarenju koje se odlikuje općom začudnošću – od mentalne pomaknutosti društveno neuklopljene protagonistice čija se dobroćudnost i dobronamjernost sučeljavaju s lakonskom emotivnom okrutnošću svijeta oko nje koji nikako ne razumije, do opće atmosfere djela što naposljetku zalazi u prostore nadrealnog. Eva Löbau briljantna je u ulozi nevine i naivne, emocionalno i socijalno ne previše inteligentne Melanie koja čezne za prihvaćanjem, a Maren Ade redateljski je impresivno kreirala vrlo poseban svijet djela. Šuma za drveće prikazana je na nizu festivala, uključujuće i one vrlo prestižne poput Toronta i Sundancea (gdje je dobila Specijalnu nagradu žirija), a bila je i nominiran za Njemačku filmsku nagradu za najbolji film. Prvijencem navješten silan talent, Ade će konačno potvrditi svojim trećim dugometražnim ostvarenjem Toni Erdmann, nastalim desetak godina kasnije.

boja, 81'