ratni, Jugoslavija, 1975 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)

Arsen Diklić

Branko Blažina

Vojislav Simić

Branka Čeperac

KOSTIMI:
Zagorka Stojanović

Drugi svjetski rat, Vojvodina. Dvojica dječaka, Milan i Raša, upućena su iz partizanskog odreda u selo, da tamo prezime. Međutim Raša, gradski dječak, usput se razboli pa Milan odlazi u obližnje njemačko, folksdojčersko selo, gdje se zaposli kao sluga kod uglednog gazde Jakoba Jeriha. Noću Milan potajno njeguje Rašu u kolibi na rubu obližnje močvare, a nakon nekog vremena uspije ga sakriti u štaglju gazde Jeriha. Jerihu se sviđa Milanova radišnost i spreman ga je posvojiti, ali njegov rođak i pomoćnik zbog toga nije nimalo sretan, jer je sam računao da će naslijediti Jeriha...

Godine 1976. televizijska serija Salaš u Malom Ritu režisera Branka Bauera i scenarista Arsena Diklića bila je veliki hit u Jugoslaviji i pretvorila Slavka Štimca, već jako zapaženog četiri godine prije u popularnom dječjem filmu Vuk samotnjak, u najveću jugoslavensku dječju zvijezdu. Seriji su prethodila dva iz nje izlučena cjelovečernja filma, godinu ranije nastalo Zimovanje u Jakobsfeldu, te iste, 1976. godine realizirani Salaš u Malom Ritu. Serija, a onda i filmovi, posljedica su činjenice da je kritika slabo primila dva Bauerova filma iz sredine i druge polovice 1960-ih, inače vrijedne i zanimljive naslove Doći i ostati i Četvrti suputnik, pa se on desetak godina kasnije odlučio na pokušaj revitalizacije karijere ambicioznim televizijskim projektom. U tome mu je saveznik bio stari suradnik, scenarist i književnik Diklić (zajedno su radili Milione na otoku, Ne okreći se sine, Samo ljudi i Tri Ane) koji je adaptirao vlastiti roman Salaš u Malom Ritu.

Pokušaj je rezultirao silnim uspjehom – prvo je film Zimovanje u Jakobsfeldu, izmontiran iz drugog dijela serije, bio prilično zapažen (na festivalu u Puli nagrađen je Srebrnom arenom za drugi najbolji film, Zlatnom arenom za najbolji scenarij i nagradom publike Jelen) te rado gledan u kinima, a potom je serija postala jedan od najpopularnijih serijskih proizvoda u povijesti Jugoslavenske radiotelevizije. Zimovanje u Jakobsfeldu jake adute ima u atmosferičnoj zimsko-seoskoj ambijentaciji i ekspresivnim karakterima, među kojima dominira gazda Jakob Jerih u snažnoj interpretaciji kultnog glumca Slobodana Perovića (Buđenje pacova, Vrane, Most).