Zlatna kaciga

Casque d'or, igrani, humorna romantična drama, Francuska, 1952

REŽIJA: Jacques Becker

Zlatna kaciga

ULOGE:
Simone Signoret,
Serge Reggiani,
Claude Dauphin,
Odette Barencey,
Loleh Bellon

SCENARIJ:
Jacques Becker,
Jacques Companéez

FOTOGRAFIJA:
Robert Lefebvre

GLAZBA:
Georges Van Parys

MONTAŽA:
Marguerite Renoir

Sadržaj:

Periferija Pariza tijekom ljeta 1898. godine. Privlačna Marie izuzetno je lijepa mlada žena poznata po nadimku Zlatna kaciga, koja se dosađuje u vezi s ljubavnikom Rolandom, članom gangsterske bande iz pariškog podzemlja, tzv. ´apaša´. Nakon što na obali Seine upozna bivšeg zatvorenika i skromnog tesara Georgesa Mandu, Marie će se ubrzo zaljubiti u njega, a ljubav će biti obostrana. No nedugo potom Manda će u dvoboju ustrijeliti Rolanda, zbog čega će on i Marie biti prisiljeni pobjeći na selo. A kad nemilosrdni Félix Leca, šef gangsterske bande kojoj je pripadao Roland, kao počinitelja ubojstva policiji lažno prokaže Mandina prijatelja Raymonda, Manda se da bi mu pomogao odluči predati. No uskoro će on i Raymond uz Marijinu pomoć uspjeti pobjeći iz zatvora, da bi se Manda odlučio osvetiti Leci i ubiti ga.

Romantična krimi-drama suscenarista i redatelja Jacquesa Beckera (Antoine i Antoinette, Ulica Estrapade, Ne diraj u lovu, Rupa), za naslovnu ulogu u kojoj je sjajna Simone Signoret (Demoni, Brod luđaka, Gori li Pariz, Vojska u sjeni) 1953. godine ovjenčana prestižnom britanskom filmskom nagradom BAFTA, nastala je na temelju istinitih događaja s početka 20. stoljeća, protagonistica kojih je bila poznata francuska prostitutka Amélie Élie. Prvi Beckerov film čija se zbivanja odigravaju u prošlosti, uz impresivnu scenografsku i ikonografsku rekonstrukciju razdoblja, središnje je ostvarenje opusa filmaša koji je i ovdje još jednom pedantno kreirao ambijent zbivanja, s naglaskom na motivima identiteta, zajedništva i pripadnosti u predočenom miljeu. Film koji se ističe ekonomičnom i vrlo sugestivnom režijom s promišljenom uporabom elipsi, dojmljivom rekonstrukcijom stvarnih zbivanja opisanima u sudskim dokumentima i novinskim izvješćima, odličnim dijalozima koje izgovaraju izuzetno raspoloženi glumci (partner Simone Signoret je podrijetlom Talijan Serge Reggiani iz filmova Manon Henrija-Georgesa Clouzota, Vrtuljak Maxa Ophülsa i Gepard Luchina Viscontija), impresivnom vizualnošću s naglašenim crno-bijelim kontrastima, za što je zaslužan snimatelj Robert Lefebvre (Marie-Octobre Juliena Duviviera), te posezanjem za motivima poetskog realizma (likovi s ruba društva, bijeg na selo, romantično gubitništvo), u vrijeme premijernog prikazivanja na matičnom francuskom tržištu nije ostvario osobitu gledanost. No u ostatku svijeta postigao je veliki uspjeh, te je izvrsnu karakternu glumicu Simone Signoret prometnuo u međunarodnu zvijezdu.

c/b, 96'

Trailer