Olivier Assayas

25.01.1955, Pariz, Francuska

 

Director
Francuski scenarist i redatelj koji je u svijet filma ušao pomažući ocu, francuskom scenaristu Jacquesu Rémyu (1910. - 1981.) koji je bio aktivan tijekom četrdesetih godina prošloga stoljeća, a kasnije se orijentirao na rad na televiziji. Kad mu se zdravlje pogoršalo, Olivier mu pomaže radeći isprva sitne poslove, a kasnije potajno i napisavši scenarije pojedinih nastavaka tv serije Maigret u očevo ime. Iako je završio francusku nacionalnu školu za primijenjene umjetnosti u Parizu školujući se za slikara, kasnije je ipak pošao očevim stopama. U periodu od 1979. do 1985. pisao je za filmski časopis Cahiers du cinéma. Uz eseje o svojim omiljenim europskim redateljima poput Roberta Bressona, Ingmara Bergmana i Andreja Tarkovskog, objavljivao je članke o američkim horor filmovima i azijskoj kinematografiji. Početkom osamdesetih snima prve kratkometražne filmove, a surađivao je i kao koscenarist na dva filma redatelja Andréa Téchinéa (Rendez-vous (1985.) i Le lieu du crime (1986.). Dugometražni redateljski debut ostvario je 1986. godine filmom Désordre (1986.). Uslijedile su drame L'enfant de l'hiver (1989.), Paris s'éveille (1991.), Une nouvelle vie (1993.) i L'eau froide (1994.). Potom snima La page blanche (1994.), nastavak L’eau froide televizijske serije Tous les garçons et les filles de leur âge... (1993. - 1994.) u kojoj su nastavke režirali francuski redatelji i redateljice novije generacije. Međunarodnu pažnju pak osvaja dugometražnim filmom, Irma Vep (1996.) koji je posveta redatelju Louisu Feuilladeu i njegovoj tv seriji Vampiri (Les vampires, 1915.), ali i hongkonškoj kinematografiji. Glavnu ulogu u filmu dodijelio je hongkonškoj zvijezdi Maggie Cheung koja u filmu glumi samu sebe. S njome se kasnije i oženio, a bili su u braku od 1998. do 2001. godine. Daljnji interes za azijsku kinematografiju iskazuje snimivši dokumentarni nastavak o tajvanskom redatelju Hou Hsiao-hsienu u sklopu televizijske serije Cinéma, de notre temps (1997.). Iduće godine snima romantičnu dramu Fin août, début septembre (1998.), a slijede povijesna kostimirana drama Ljubavne sudbine (Les destinées sentimentales, 2000.), triler Demonlover (2002.) i melodrama Clean (2004.) u kojoj opet surađuje sa Maggie Cheung. Na filmskom festivalu u Cannesu 2004. godine, za ulogu u tom filmu Cheung je osvojila nagradu za najbolju glumicu. Uzevši kratku pauzu od dugometražnih filmova, Assayas režira segment igranog omnibusa Pariz, volim te (Paris, je t'aime, 2006.). Dalje snima dva dokumentarna filma, prvo o suvremenom glazbenom festivalu Noise (2006.) i potom za televiziju Stockhausen/Preljocaj Dialogue (2007.) o njemačkom skladatelju Karlheinzu Stockhausenu, preminulom iste godine. Slijedi međunarodni triler Opasni ljubavnici (2007.) u kojem glavne uloge tumače Michael Madsen i Asia Argento uz potporu glumaca iz Hong Konga. Surađuje kao jedan od redatelja unutar omnibusa Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence (2007.) i potom za televiziju režira Eldorado (2008.), dokumentarni film o francuskom plesaču i koreografu Angelinu Preljocaju. U povodu dvadesete obljetnice postojanja francuskog muzeja Orsay produciran je igrani film L'heure d'été (2008.). Dvije godine kasnije snimio je televizijsku mini seriju (kasnije izdanu i u skraćenoj, filmskoj verziji) Carlos o teroristu aktivnom u brojnim napadima u Europi tijekom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća. Trenutno mu je u post-produkciji posljednji film Après mai (2012.).

Filmografija

Après mai (2012) (u post-produkciji)
Carlos (TV serija, 3 nastavka, 2010)
L'heure d'été (2008)
Eldorado (2008) (TV)
Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence (2007) (dio Recrudescence)
Boarding Gate (Boarding Gate, 2007)
Stockhausen/Preljocaj Dialogue (2007) (TV)
Noise (2006)
Pariz, volim te (Paris, je t'aime, 2006) (dio Quartier des Enfants Rouges)
Clean (2004)
Demonlover (2002)
Ljubavne sudbine (Les destinées sentimentales, 2000)
Fin août, début septembre (1998)
Cinéma, de notre temps (TV serija, 1 nastavak: HHH - Un portrait de Hou Hsiao-Hsien, 1997)
Sans titre (kratkometražni dokumentarni) (1997)
Irma Vep (1996)
Tous les garçons et les filles de leur âge... (TV serija, 1 nastavak, 1994)
L'eau froide (1994)
Une nouvelle vie (1993)
Paris s'éveille (1991)
L'enfant de l'hiver (1989)
Désordre (1986)
Winston Tong en studio (1984) (kratkometražni dokumentarni)
Laissé inachevé à Tokyo (1982) (kratkometražni)
Rectangle - Deux chansons de Jacno (1980) (kratkometražni)
Copyright (1979) (kratkometražni)


Filmovi redatelja

Ljetni sati

(L'heure d'été, 2008.)

Režija: Olivier Assayas
FOTOGRAFIJA: Eric Gautier
Sadržaj:

Uoči sedamdeset i petog rođendana Hélène u opuštenoj atmosferi obiteljskog imanja dočekuje djecu i unuke. Budući da joj zdravlje postaje sve lošije, želi riješiti pitanje budućnosti obiteljskog imanja i umjetničke baštine koju je naslijedila kao nećakinja poznatog slikara. Njezin sin Frédéric koji živi u blizini želi sve ostaviti kako jest ne razdvajajući predmete zbirke. Drugi brat Jérémie i sestra Adrienne imaju druge ideje, no oboje žive u inozemstvu i rijetko navraćaju u domovinu.

boja, digitalno, 103 min

Irma Vep

(1996.)

Režija: Olivier Assayas
FOTOGRAFIJA: Eric Gautier
Sadržaj:

Maggie Cheung u ovome filmu tumači samu sebe kao glavnu glumicu angažiranu za ulogu Irme Vep u remakeu klasika, nijeme serije Vampiri Louisa Feuilladea. Želeći oživjeti karijeru izmišljeni redatelj René Vidal ulogu fatalne kradljivice dragulja koju je originalno odglumila Musadora sada dodjeljuje Maggie Cheung. Maggie se u crnom pripijenom kostimu od lateksa priprema za novu ulogu, istovremeno braneći redatelja od neprijateljski nastrojene filmske ekipe i novinara.

35 mm, boja, 99 min

Sentimentalne sudbine

(Les destinées sentimentales, 2000.)

Režija: Olivier Assayas
FOTOGRAFIJA: Eric Gautier
Sadržaj:

Film, čija se radnja događa od početka dvadesetog stoljeća do kraja Prvog svjetskog rata, prati život Jeana Barnerya, mladog protestantskog svećenika i nasljednika tvornice porculana. Saznavši za supruginu nevjeru odlučuje se rastati i time uzburka seoske duhove. Na suprugu i kćer prepiše znatan dio novčanih sredstava kako bi im olakšao život, a sam odustaje od svećeničkog poziva. Istovremeno mu pažnju privuče Pauline…

35 mm, boja, 180 min

Demonlover

(2002.)

Režija: Olivier Assayas
FOTOGRAFIJA: Denis Lenoir
Sadržaj:

Francuska tvrtka Volf Corporation planira kupiti japanski studio za animaciju čiji je idući projekt 3D animacija za odrasle (hentai). Pregovore vodi Diane, prethodno se riješivši sebi nadređene Karen. Iako njezina pomoćnica Elise radi sve kako bi joj otežala posao, pregovori ipak budu zaključeni. Prilikom kasnijih dogovora oko distribucije s američkom tvrtkom Demonlover, Diane saznaje da oni stoje i iza Hellfire Cluba, interaktivne web stranice koja uživo prenosi ekstremni sadomazohistički sadrž...

35 mm, boja, 129 min

Čista

(Clean, 2004.)

Režija: Olivier Assayas
FOTOGRAFIJA: Eric Gautier
Sadržaj:

Emily Wang je u višegodišnjoj burnoj vezi s nekad slavnim rock glazbenikom Leejem Hauserom. Nakon što se on slučajno jedne večeri predozira heroinom, Emily završi u zatvoru zbog posjedovanja droge. Za to vrijeme skrbništvo nad njihovim sinom Jayem preuzimaju Leejevi roditelji, Albrecht i Rosemary Hauser. Dok Rosemary krivi Emily za sinovljevu smrt, Albrecht shvaća da je važno da Jay uspostavi dobar odnos s majkom. Po njenu izlasku iz zatvora Albrecht joj postavlja uvjet: sina može vidjeti nakon...

35 mm, boja, 110 min

Stilistica

(Personal Shopper, Francuska, Njemačka, 2016)

Režija: Olivier Assayas
FOTOGRAFIJA: Yorick Le Saux
Sadržaj:

Kristen Stewart igra Morin Kartrajt, Amerikanku u Parizu koja radi kao osobna stilistica slavnoj glumici i modelu. Morin je ostala u Parizu nakon iznenadne smrti brata blizanca uzrokovane urođenom srčanom manom, koju i ona ima. Pokušavajući doći u kontakt s preminulim bratom, sve više je opsjednuta svijetom duhova, od nepoznate osobe prima uznemirujuće elektronske poruke, počinje gubiti kontrolu nad vlastitim životom...

boja, digitalno, 105 min
Vidi cijeli program