Carlos Saura
04.01.1932, Huesca, Španjolska - 10.02.2023, Collado Mediano, Španjolska
Carlos Saura jedan je od najznačajnijih španjolskih redatelja. Isprva profesionalni fotograf, a bavi se i amaterskim filmom. Godine 1952. upisuje Instituto de Investigaciones y Estudios Cinematográficos na kojem diplomira 1957. Kao redatelj debitira dokumentarcem Cuenca (1958). Prvi igrani film mu je Huligani (Los golfos, 1962). Dobitnik je mnogih nagrada (Berlin, Cannes, San Sebastijan). Za film Ay, Carmela primio je 1990. i dvije nagrade Goya (prestižna španjolska nacionalna filmska nagrada). Njegovi najznačajniji filmovi su: Lov (La caza, 1965), Peppermint Frappé (1967), Vrt užitaka (El Jardín de las delicias, 1970), Rođakinja Angélica (La Prima Angélica, 1974), Zmija u njedrima (Cría cuervos, 1976), Žurno, žurno (Deprisa, deprisa, 1980), Krvava svadba (Bodas de sangre, 1981), Carmen (1983), Pucaj! (Dispara, 1993), Goya (1999.), Io, Don Giovanni (2009). Snimio je više filmova posvećenih glazbi i plesu: igrani Salomé (2002), dokumentarni Fado (2007) i Flamenco, Flamenco (2010), glazbene dokumentarne filmove Argentina (2015) i Jota de Saura (2016) te mjuzikl The King of all the World (2021). Među njegovim posljednjim djelima su dokumentarni filmovi Renzo Piano: An Architect for Santander (2018) i Las paredes hablan (2022).
Filmografija