Amos Gitai izraelski je scenarist, redatelj i producent igranih i dokumentarnih filmova, rođen kao Amos Weinraub (iste godine kada je rođen obitelj je promijenila njemačko prezime Weinraub u Gitai, istoznačan hebrejski prijevod). U mladosti je pošao očevim stopama upisavši studij arhitekture, no prekinuo ga je rat na Yom Kippur 1973. godine. Bio je unovačen, a za vrijeme helikopterskih misija snimao je Super 8 kamerom (rođendanski poklon majke) što su bili njegovi prvi koraci ka filmu. Na dvadeset i treći rođendan, tijekom jedne misije, helikopter u kojem je letio bio je oboren, a ta ratna iskustva kasnije je pretočio u dugometražni igrani film
Kippour (2000.). Po završetku rata diplomirao je arhitekturu na izraelskom sveučilištu Technion u Haifi i potom doktorirao na kalifornijskom sveučilištu u Berkeleyu. Od sredine sedamdesetih do sredine osamdesetih godina prošloga stoljeća snimio je brojne kratkometražne i dokumentarne filmove. Ističu se
Bayit iz 1980. i
Yoman Sadeh iz 1982. godine u kojima propituje koegzistenciju Izraelaca i Palestinaca. Oba filma je odbila izraelska televizija, no predstavljeni su na stranim festivalima. Godine 1983. Gitai se preselio u Pariz gdje živi idućih deset godina stalno putujući svijetom i snimajući dokumentarne filmove s rasponom tema od uzgajanja ananasa (
Ananas, 1984.) do glazbenoga dokumentarca
Brand New Day (1988.) u kojem je pratio Annie Lennox i The Eurythmics tijekom japanske turneje. Prvi dugometražni igrani film
Esther režirao je 1986. godine, baveći se starozavjetnom pričom koja stoji iza židovskog blagdana Purima. Već idućim filmom
Berlin-Yerushalaim (1989.) osvojio je nagradu filmske kritike
Bastone Bianco na filmskom festivalu u Veneciji. Uslijedila je trilogija o židovskoj legendi o Golemu:
Naissance d'un Golem (1991.),
Golem, l'esprit de l'exil (1992.) i
Golem, le jardin pétrifié (1993.). Godine 1993. preselio se u Haifu i započeo najproduktivniji dio karijere orijentiravši se više na igrane filmove. Snimio je trilogiju o izraelskim gradovima koju čine
Zihron Devarim (1995. - Tel Aviv),
Yom Yom (1998. - Haifa) i
Kadosh (1999. - Jeruzalem). U
Eden (2001.) i
Kedma (2002.) pozabavio se poviješću Izraela, a u moderno doba vraća se filmovima
Alila (2003.),
Promised Land (2004.) i
Free Zone (2005.). Posljednja dva spomenuta filma snimio je u međunarodnoj koprodukciji kao i slijedeći
Disengagement (2007.) u kojem je surađivao s Juliette Binoche i Jeanne Moreau. S Moreau je nastavio suradnju u
Plus tard (2008.) davši joj glavnu žensku ulogu. Njegov trenutno posljednji film je
Roses à crédit (2010.), snimljen za televiziju u francuskoj produkciji.
Filmografija
Roses à crédit (TV film) (2010)
La guerre des fils de la lumière contre les fils des ténèbres (2009)
Carmel (2009)
Plus tard (2008)
Disengagement (2007)
Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence (2007) (omnibus, dio Le Dibbouk de Haifa)
News from Home/News from House (2006) (dokumentarni)
Free Zone (2005)
Bem-Vindo a São Paulo (2004) (dokumentarni, omnibus)
Promised Land (2004)
Alila (2003)
11'09''01 - September 11 (omnibus, dio Israel) (2002)
Kedma (2002)
Eden (2001)
Kippur (2000)
Zion, Auto-Emancipation (1999) (dokumentarni)
Kadosh (1999)
Yom Yom (1998)
A House in Jerusalem (1998) (dokumentarni)
Tapuz (1998) (dokumentarni)
War and Peace in Vesoul (1997) (dokumentarni)
Zirat Ha'Rezach (1996) (dokumentarni)
Milim (1996)
Zihron Devarim (1995)
The Neo-Fascist Trilogy: II. In the Name of the Duce (1994) (dokumentarni)
The Neo-Fascist Trilogy: III. Queen Mary (1994) (dokumentarni)
The Neo-Fascist Trilogy: I. In the Valley of the Wupper (1994) (dokumentarni)
Te'atron Hahaim (dokumentarni) (1994)
Golem, le jardin pétrifié (1993)
Golem, l'esprit de l'exil (1992)
Wadi 1981-1991 (1992)
Gibellina, Metamorphosis of a Melody (1992)
Naissance d'un Golem (1991)
Berlin-Yerushalaim (1989)
Brand New Day (1988) (dokumentarni)
Esther (1986)
Ananas (1984) (dokumentarni)
Bankok Bahrain (1984)
Regan: Image for Sale (1984)
Yoman Sadeh (1982) (dokumentarni)
American Mythologies (1981) (dokumentarni)
Wadi (1981) (dokumentarni kratkometražni)
Bayit (1980) (dokumentarni)
In Search of Identity (1980) (srednjemetražni)
Bikur Carter B'Israel (1979) (kratkometražni)
Cultural Celebrities (1979) (dokumentarni)
M'Ora'ot Wadi Salib (1979) (kratkometražni)
Architectura (1978 ) (kratkometražni)
Wadi Rushima (1978) (kratkometražni)
Political Myths (1977) (kratkometražni)
Shikun (1977) (kratkometražni)
Charisma (1976) (kratkometražni)
Ahare (1974) (kratkometražni)