Ruska glumica i redateljica. Postala je zvijezda nijemoga filma zahvaljujući naslovnoj ulozi marsovske kraljice u ruskom znanstvenofantastičnom filmu
Aelita (1924) Jakova Protazanova. Slijede uloge u romantičnoj komediji
Papirosnitsa ot Mosselproma (1924) Jurja Zhelyabuzhskya i drami
Glaza, kotorje videli (1928) Vladimira Vilnera. Godine 1929. udaje se za redatelja Aleksandra Dovženka, a u njegovu filmu
Zemlja (1930) ostvaruje zadnju glumačku ulogu. Otad pa sve do Dovženkove smrti radi kao asistentica i, kasnije, koredateljica na njegovim igranim i dokumentarnim filmovima. Tik pred početak snimanja filma
Poema o moru (Poema o more, 1958), Dovženko umire, a Solnceva se posvećuje realiziranju muževa projekta u potpunosti slijedeći njegove zamisli. Film dobiva Lenjinovu nagradu, našto Solnceva inzistira da se ona posthumno posveti njezinu suprugu. Nakon
Poeme o moru, realizirala je još nekoliko nedovršenih muževih projekata: dokumentarni
Bitva za nashu Sovetskuju Ukrainu (1943/1961), ratnu dramu
Povijest plamenih godina (Povest plamennykh let, 1961), autobiografsku priču
Zacharovannaya desna (1964) i
Nezaboravno (Nezabijvajemoje, 1967), baziranom na Dovženkovim ratnim romanima. Godine 1970. režira film o samom Dovženku
Zlatna vrata (Zolotje vorota, 1969) u kojem se oslanja na njegove dnevnike. Samostalno snima film nevezan uz Dovženka tek 1974. godine pod imenom
Takije visokije gori, a u njemu se bavi problemima modernog obrazovanja.
Filmografija
Mir u trjokh izmerenijah (1979)
Takije visokije gori (1974)
Zlatna vrata (Zolotye vorota, 1969)
Nezaboravno (Nezabijvajemoje, 1967)
Zaharovannaja desna (1964)
Povijest plamenih godina (Povest plamenijih let, 1961)
Poema o moru (Poema o more, 1959)
Revizori ponevole (1955) (kratkometražni)
Jegor Buljhjov i drugije (1953)
Ščors (1939) (koredateljica)