Bertrand Tavernier

25.04.1941, Lyon, Francuska

 

Director
Francuski redatelj, scenarist i producent, jedan od najznačajnijih predstavnika u filmu poslije novovalne generacije redatelja. Napustio je studij prava da bi se bavio filmskom kritikom pišući za brojne francuske časopise uključujući i 'Cachiers du cinema'. Tijekom šezdesetih prošloga stoljeća počeo je snimati kratke filmove i surađivao je kao scenarist na brojnim filmovima. Samostalni igrani filmski debi ostvario je režijom filma Urar iz Saint-Paula (L' horloger de Saint-Paul, 1974), a uslijedili su Neka svečanost otpočne (Que la fête commence, 1975) koji mu je 1976. donio francusku filmsku nagradu César za najbolji scenarij i režiju; Sudac i ubojica (Le juge et l'assassin, 1976), Razmažena djeca (Des enfants gâtés, 1977), Izravan prijenos smrti (La mort en direct, 1980), Tjedan praznika (Une semaine de vacances, 1980), Veliko čišćenje (Coup de torchon, 1981), Nedjelja na selu (Un dimanche à la campagne, 1984) kojime je osvojio nagradu za najboljeg redatelja u Cannesu 1984. godine, Oko ponoći ('Round Midnight, 1986), Béatricina patnja (La passion Béatrice, 1987), Život i ništa drugo (La vie et rien d'autre, 1989), Daddy nostalgie (1990), D'Artagnanova kći (La fille de d'Artagnan, 1994), Kapetan Konan (Capitaine Conan, 1996), Propusnica (Laissez-passer, 2002), Holy Lola (2004).

Filmovi redatelja

Nedjelja na selu

(Un dimanche à la campagne, 1984)

Režija: Bertrand Tavernier
FOTOGRAFIJA: Bruno de Keyzer
Sadržaj:

Udovac Monsieur Ladmiral sedamdesetogodišnji je slikar koji živi na imanju u okolici Pariza. Društvo mu rade sluškinja Mercédès i njegove slike, a nedjeljom mu u posjet dolazi sin Gonzague sa suprugom i troje djece te kći Irène koja živi sama i uvijek negdje žuri. Intiman prikaz obiteljskih međuodnosa tijekom jednog dana na ladanju...

boja, 90 min

Propusnica

(Laissez-passer, 2002)

Režija: Bertrand Tavernier
FOTOGRAFIJA: Alain Choquart
Sadržaj:

Film se bavi pitanjem opstanka francuske filmske industrije za vrijeme njemačke okupacije Francuske. Tada je vodeći filmski studio, Continental film, bio pod njemačkim vodstvom. U njemu je kao pomoćnik redatelja zaposlen Jean-Devaivre, istovremeno član francuskog pokreta otpora. Scenarist Jean Aurenche pak odbija svaku vezu s neprijateljem, nastojeći preživjeti na svoj način.

boja, 35mm, 170 minuta
Vidi cijeli program