Clyde Bruckman

 

Director
Buster Keaton (Piqua, Kanzas, SAD, 4. listopada 1895. - Los Angeles, Kalifornija, SAD, 1. veljače 1966.)


Glumac, scenarist, redatelj i producent pravim imenom Joseph Frank Keaton IV, jedno je od najpoznatijih komičarskih imena nijemog filma. Rođen je u obitelji izvođača u vodvilju te je počeo nastupati zajedno s roditeljima već s tri godine. Prema legendi, nadimak Buster dobio je od Harrya Houdinija kada je u ranoj dobi pao sa stepenica i ostao neozlijeđen. Za vrijeme komičarskih nastupa s roditeljima koji su se uvelike zasnivali na fizičkom nasilju, razvio je, kasnije, karakterističan ozbiljan izraz lica. U dvadest i prvoj godini upoznao se sa svijetom filma. Počevši od debija u The Butcher Boy (1917.) nastupao je s komičarem Roscoem Fattyem Arbuckleom slijedeće dvije godine. Uz njega kao redatelja naučio je trikove zanata i sam sjeo u redateljsku stolicu 1920. godine. Ipak, vrlo malo filmova je samostalno režirao, radeći u pravilu u redateljsko-scenarističkom duetu. Jedan od najčešćih suradnika bio mu je Edward F. Cline, a do sredine 1921. godine imao je vlastitu produkcijsku kuću Buster Keaton Productions. Iz tog početnog perioda izdvajaju se kratkometražni filmovi One Week (1920.), The Boat (1921.) i Cops (1922.). Nešto kasnije snima dugometražne Tri povijesna doba (Three Ages, 1923.) i Naše gostoprimstvo (Our Hospitality, 1923.) te srednjemetraľne The Navigator (1924.) i Sherlock Jr. (1924.). Slijedi tada komercijalno neuspješan, ali danas klasik General (The General, 1926.). Krajem dvadesetih godina prošloga stoljeća snima zapažene filmove Koledž (College, 1927.), Steamboat Bill, Jr. (1928.) i Kamerman (The Cameraman, 1928.). Potonji je prvi film koji je snimio za studio MGM. Istekom ugovora s nezavisnim producentom Josephom M. Schenckom i dolaskom zvučnog filma, potpisao je ugovor s MGM-om. Za njega tridesetih godina snima komedije sa zvukom. Iako su one dobro prolazile na kino blagajnama, nisu bile na razini kvalitete prijašnjih radova. Razlog je dijelom bio i u tome da se potpisanim ugovorom odrekao glavnine umjetničke kontrole nad filmovima. Bio je sve manje profesionalno zadovoljan, a uslijed i privatnih problema počeo je bolovati od depresije i alkoholizma. Kad mu je 1934. godine istekao ugovor s MGM-om, proglasio je bankrot. Vratio se na noge četrdesetih, a u pedesetima prošloga stoljeća ponovno se i proslavio nastupajući na američkoj i britanskoj televiziji u brojnim programima. U Americi se pojavio u cameo ulozi u Sunset Boulevardu (1950.) Billya Wildera i Svjetlima pozornice (Limelight, 1952.) Charlieja Chaplina. Godine 1960. primio je počasnu nagradu američke filmske akademije za doprinos komediji na filmu. Zadržavši puna prava na ranije filmove, 1962. godine je ponovno izdao Generala koji je nakon toga doživio priznanje publike i kritke. Tri godine kasnije, pozvan je na filmski festival u Veneciji gdje se predstavio ulogom u kratkometražnom nijemom uratku Film (1965.) redatelja Alana Schneidera, prema scenariju Samuela Becketta. Zadnju ulogu na filmu ostvario je u komediji Dogodilo se nešto zanimljivo na putu do foruma (A Funny Thing Happened on the Way to the Forum, 1966.) redatelja Richarda Lestera. Preminuo je u snu u sedamdesetoj godini, bolujući od raka pluća.




Redateljska filmografija:

The Railrodder (1965) (nepotpisan, kratkometražni)

Excuse My Dust (1951) (nepotpisan, dugometražni)

In the Good Old Summertime (1949) (nepotpisan, dugometražni)

Easy to Wed (1946) (nepotpisan, dugometražni)

Hollywood Cavalcade (1939) (nepotpisan, dugometražni)

Streamlined Swing (1938) (kratkometražni)

Hollywood Handicap (1938) (kratkometražni)

Life in Sometown, U.S.A. (1938) (kratkometražni)

Love Nest on Wheels (1937) (koredatelj, kratkometražni)

Mixed Magic (1936) (koredatelj, kratkometražni)

Blue Blazes (1936) (nepotpisan, kratkometražni)

Grand Slam Opera (1936) (koredatelj, kratkometražni)

Allez Oop (1934) (koredatelj, kratkometražni)

The Gold Ghost (1934) (koredatelj, kratkometražni)

Spite Marriage (1929) (nepotpisan, dugometražni)

Kamerman (The Cameraman, 1928) (nepotpisan, dugometražni)

Steamboat Bill, Jr. (1928) (nepotpisan, dugometražni)

Koledľ (College, 1927) (nepotpisan, dugometražni)

General (The General, 1926) (koredatelj, dugometražni)

Battling Butler (1926) (dugometražni)

Go West (1925) (dugometražni)

Seven Chances (1925) (dugometražni)

The Navigator (1924) (koredatelj, dugometražni)

Sherlock Jr. (1924) (srednjemetražni)

Naše gostoprimstvo (Our Hospitality, 1923) (koredatelj, dugometražni)

Tri povijesna doba (Three Ages, 1923) (koredatelj, dugometražni)

The Love Nest (1923) (koredatelj, kratkometražni)

The Balloonatic (1923) (koredatelj, kratkometražni)

Day Dreams (1922) (koredatelj, kratkometražni)

The Electric House (1922) (koredatelj, kratkometražni)

The Frozen North (1922) (koredatelj, kratkometražni)

The Blacksmith (1922) (koredatelj, kratkometražni)

My Wife's Relations (1922) (kratkometražni)

Cops (1922) (koredatelj, kratkometražni)

The Paleface (1922) (koredatelj, kratkometražni)

The Boat (1921) (koredatelj, kratkometražni)

The Play House (1921) (koredatelj, kratkometražni)

The Goat (1921) (koredatelj, kratkometražni)

The 'High Sign' (1921) (koredatelj, kratkometražni)

Hard Luck (1921) (koredatelj, kratkometražni)

The Haunted House (1921) (koredatelj, kratkometražni)

Neighbors (1920) (koredatelj, kratkometražni)

The Scarecrow (1920) (koredatelj, kratkometražni)

Convict 13 (1920) (koredatelj, kratkometražni)

One Week (1920) (koredatelj, kratkometražni)

The Rough House (1917) (koredatelj, kratkometražni)



Clyde Bruckman (San Bernardino, Kalifornija, SAD, 20. rujna 1894. - Hollywood, Kalifornija, SAD, 4. siječnja 1955.)


Američki scenarist i redatelj komičarskih filmova iz perioda od kraja ere nijemog filma do početka zvučnog filma. Karijeru je započeo kao scenarist početkom dvadesetih prošloga stoljeća, a većinom je radio u suradnji s kolegama. Već među prvim filmovima započinje suradnju s Busterom Keatonom s kojim je radio na njegovim najpoznatijim filmovima poput Naše gostoprimstvo (Our Hospitality, 1923.), Sherlock Jr. (1924.), The Navigator (1924.), General (The General, 1926.) i Kamerman (The Cameraman, 1928.). Osim s Keatonom, često je surađivao sa Stanliom i Oliom (Laurel & Hardy, filmovi: Putting Pants of Philip, 1927.; Battle of the Century, 1927.; Leave 'Em Laughing, 1928.), Abbottom i Costellom, trojcem The Three Stooges, Haroldom Lloydom (For Heaven's Sake, 1926.; Welcome Danger, 1929.; Feet First, 1930.; Movie Crazy, 1932.) i W.C. Fieldsom (The Fatal Glass of Beer, 1933.). Nastavio je raditi i po dolasku zvučnog filma, no s vremenom ga je sklonost alkoholu onemogućila u daljnjem redateljskom radu. Pokazao se nepouzdanim te je nakon 1935. godine nastavio raditi samo kao scenarist. Radeći u Columbia Pictures studiju, 1939. je pomogao Busteru Keatonu da obnovi karijeru. Zbog krađe starih gegova Harolda Lloyda za nove skečeve komičnog trojca The Three Stooges, izgubio je kasnije posao u Columbia Pictures studiju i prešao u Universal Pictures. Tamo je nastavio s istom praksom zbog čega je kasnije i otpušten. Vratio se u Columbia Pictures, no karijera mu je tad već bila praktički stala. Obnovio ju je prelaskom na televiziju gdje je početkom pedesetih počeo pisati šale za komičare Abbotta i Costella. Tamo je upao u slične probleme kao prije. No, ovaj put ni povratak u Columbia Pictures nije bio moguć. Ne vidjevši drugi izlaz, posudio je pištolj od Bustera Keatona i s njime počinio samoubojstvo.




Redateljska filmografija:

Man on the Flying Trapeze (1935) (koredatelj)

Spring Tonic (1935) (srednjemetražni)

Horses' Collars (1935) (kratkometražni)

The Fatal Glass of Beer (1933) (kratkometražni)

Too Many Highballs (1933) (kratkometražni)

The Human Fish (1932) (kratkometražni)

Movie Crazy (1932) (koredatelj)

Everything's Rosie (1931)

Feet First (1930) (koredatelj)

Welcome Danger (1929) (koredatelj)

The Finishing Touch (1928) (kratkometražni, koredatelj)

Leave 'Em Laughing (1928) (kratkometražni)

A Perfect Gentleman (1928)

The Battle of the Century (1927) (kratkometražni)

Putting Pants on Philip (1927) (kratkometražni)

Love 'Em and Feed 'Em (1927) (kratkometražni)

Call of the Cuckoo (1927) (kratkometražni)

Horse Shoes (1927)

The General (1926) (koredatelj)

Cowboys Cry for It (1925) (kratkometražni)

Filmography


Films by this director

General

(The General, 1926.)

Directed by: Clyde Bruckman
PHOTOGRAPHY: Bert Haines, Devereaux Jennings
Synopsis:

Strojovođa Johnnie Gray ima dvije ljubavi u životu. Jedna je njegova lokomotiva po imenu General, a druga je njegova djevojka Annabelle. Tijekom posjete djevojci, sazna da je izbio građanski rat i požuri se prijaviti u vojsku Konfederacije. Ne rekavši mu da im je potrebniji kao strojovođa, grubo ga izbace. Annabelle sve krivo shvati i misleći da je kukavica prekine s njime. Johnnie saznaje da je General ukraden...

silent, b/w, digital, 80 min
See full programe