Fred Zinnemann

29.04.1907, Vienna, Austria-Hungary (today Austria) - 14.03.1997, London, UK

 

Director

Redatelj i producent, punim imenom Alfred Zinnemann. Studirao je glazbu i potom pravo na sveučilištu u Beču, a potom se zainteresirao za film te ga odabrao za buduću profesiju. U Parizu studira film od 1927. do 1928. godine na Ecole Technique de Photographie et Cinématographie. Bio je snimatelj Robertu Siodmaku na dokumentarnom filmu Menschen am Sonntag i potom otišao u SAD. U Hollywoodu je asistirao dokumentarnom snimatelju Robert Flahertyju što je uvelike obilježilo njegov daljnji rad. Idućih deset godina i sam je snimao dokumentarne i kratkometražne filmove. Prvi dugometražni igrani film Redes (1936.) snimio je zajedno s Emiliom Gómezom Murielom. Za That Mothers Might Live (1938.) osvojio je Oscara u kategoriji kratkometražnog filma. Godine 1942. počinje snimati filmove B produkcije poput Eyes in the Night i Kid Glove Killer. Prvu veliku šansu uspješno iskorištava filmom The Seventh Cross (1944.) sa Spencerom Tracyjem u glavnoj ulozi.

Po završetku Drugog svjetskog rata saznaje da su mu roditelji preminuli u Holokaustu. Snima dva nezapažena filma isključivo radi ugovorne obaveze s filmskim studijem, a idućim, ratnom dramom The Search (1948.) s Montgomeryjem Cliftom potvrđuje stečenu poziciju u Hollywoodu. Četrdesete zaključuje noirom Act of Violence (1948.). Pedesete prošloga stoljeća bile su njegovo najuspješnije razdoblje. S Marlonom Brandom je snimio dramu The Men (1950.), a dotad najveći uspjeh postiže vesternom Točno u podne (High Noon, 1952.). Idući međunarodni uspjeh donosi mu romantična drama Odavde do vječnosti (From Here to Eternity, 1953.). Ostali važniji filmovi iz tog perioda su vestern Oklahoma! (1955.) i drama The Nun's Story (1959.) s Audrey Hepburn. Nakon toga snimio je još svega šest filmova, ponovivši međunarodno priznanje publike i kritike djelima poput Thomas Moore, čovjek za sva vremena (A man for all seasons, 1966.) i Operacija Šakal (The Day of the Jackal, 1973.).

Filmography

People on Sunday (Menschen am Sonntag, 1930)

 


Films by this director

From Here To Eternity

(USA, 1953)

Directed by: Fred Zinnemann
PHOTOGRAPHY: Burnett Guffey
Synopsis:

Pearl Harbor, ljeto 1941. Vojnik Prewitt, iako vrstan boksač, odbija pristupiti boksačkoj ekipi, jer je svojedobno u ringu oslijepio protivnika. Stoga satnik Holmes naređuje narednicima da Prewittu maksimalno otežaju obuku i život u vojarni. Da bi izbjegao okrutnu svakidašnjicu Prewitt se zbližava s barskom hostesom Lorene, dok narednik Warden postaje ljubavnik Holmesove nezadovoljne supruge Karen. Prewitt u sukobu ubije brutalnoga narednika Judsona koji je prethodno do smrti istukao njegova pri...

b/w, 118'

Julia

(1977.)

Directed by: Fred Zinnemann
PHOTOGRAPHY: Douglas Slocombe
Synopsis:

A story about love and friendship between the writer Lillian Hellman and Julia, who she met in her youth. They grew up in America together, but after some time Julia went to Vienna for university, where she was a student of Sigmund Freud and Albert Einstein. Lillian remained in America trying to prove herself as a playwright with the help of a mentor and occasional lover Dashiell Hammett. Julia becomes active in the anti-fascist movement and is asking Lillian for help.

color, 35 mm, 117 min

A man for all seasons

(UK, 1966)

Directed by: Fred Zinnemann
PHOTOGRAPHY: Ted Moore
Synopsis:

This is a historical drama from the 16th century focused on Sir Thomas Moore. King Henry VIII wants to divorce his wife Catherine of Aragon in order to marry Anne Boleyn. Since he is a catholic he has to get the permission for divorce from the Pope himself. Moore is a catholic with strict moral standards and is opposed to the king’s request. However, the king is persistent and Moore is in danger due to his rigid moral principles. The film won 6 Oscars.

color, 120'

High Noon

(USA, 1952 | Mjesto prikazivanja filma: Centar za kulturu Histrionski dom (Ilica 90))

Directed by: Fred Zinnemann
PHOTOGRAPHY: Floyd Crosby
Synopsis:

b/w, 85'
See full programe