Otar Iosseliani

02.02.1934, Tiflis, USSR (now Tbilisi, Republic of Georgia)

 

Director
Photo: Gorup de Besanez (CC BY-SA 3.0)

Director, writer and editor.

Filmography


Films by this director

Once Upon a Time There Was a Singing Blackbird

(Iko shashvi mgalobeli, Gruzija, Sovjetski savez, 1970)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: Abessalom Maisuradze
Synopsis:

Ranih 70-ih godina prošlog stoljeća mladi Gia Agladze bubnjar je u simfonijskom orkestru u gruzijskoj prijestolnici Tbilisiju.. On je bezbrižan i pomalo neodgovoran momak koji sa svojom starijom majkom udovicom živi u malom stanu, a čiji se posao u orkestru svodi na to da na kraju svake izvedbe glasnim udaranjem u timpan osigurava efektan završetak koncerta. To mu omogućava da na nastupe uvijek stiže u posljednji trenutak, zbog čega dolazi u česte sukobe s ravnateljem orkestra. No...

b/w, 85'

Farewell, Home Sweet Home

(Adieu, plancher des vaches!, France, Švicarska, Italy, 1999)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: William Lubtchansky
Synopsis:

Naočiti Nicolas mladić je u 20-im godinama života, najstariji sin u bogatoj francuskoj obitelji kojom sigurnom rukom upravlja njegova majka, energična poslovna žena. Da je riječ o drugačijoj osobi, Nicolas bi mogao vrijeme provoditi ležerno i bez uzbuđenja, no on svakodnevno potajice odlazi u Pariz. Ondje se u jednom separeu presvlači u jeftiniju odjeću te odlazi na posao čistača i perača posuđa u jednom bistrou. No Nicolas je i mladić koji često poseže za čašicom, baš kao i njegov...

color, 118'

Falling Leaves

(Giorgobistve, Sovjetski savez, 1966)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: Abessalom Maisuradze
Synopsis:

Mladi Nico idealističan je momak koji nakon stečene diplome prvi posao pronađe u vinariji, gdje se zaposli kao tehnički inženjer. Dok svoj posao nastoji obavljati najbolje što može, Nico će se postupno zaljubiti u privlačnu kolegicu Marinu, ali i suočiti s ozbiljnim nepravilnostima i korupcijom na radnom mjestu. Kad mu šef zapovjedi da svojim potpisom ovjeri ispravnost bačve lošeg vina, koje ima okus poput octa, Nico to odbije napraviti. Umjesto toga on u bačvu doda želatinu...

b/w, 91'

Gardens in Autumn

(Jardins en automne, Italy, France, Russia, 2006)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: William Lubtchansky
Synopsis:

Još jučer Vincent je bio utjecajni ministar u francuskoj vladi, s velikim uredom, brojnim osobljem i limuzinom s vozačem. No već danas on je zbog prosvjednika koji su se okupili pred zgradom vlade prisiljen podnijeti ostavku i isprazniti svoj ured. Isprva se čini da ga gubitak visoke političke funkcije pretjerano ne uzbuđuje, kao i da ga osobito ne uznemiravaju ni političke prilike u zemlji. Ono što ga više brine je njegov brak s izuzetno privlačnom Odile, koja na nepotrebne...

color, 115'

Chasing Butterflies

(La chasse aux papillons, France, Italy, Germany, 1992)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: William Lubtchansky
Synopsis:

U trošnom dvorcu smještenom na brijegu nedaleko obližnjeg sela, u francuskoj provinciji početkom 90-ih godina prošlog stoljeća žive dvije starije gospođe, vitalna Marie-Agnès de Bayonette i njezina podjednako dobro držeća rođakinja Solange. Dame žive jednostavnim i udobnim životom, zaokupljene uspomenama i uz namjerno ignoriranje nekih ljudi koji bi ih željeli iskoristiti. Naime, trgovci nekretninama iz nedalekog mjesta rado bi se domogli njihova imanja, a među njima...

color, 115'

Chantrapas

(France, Gruzija, 2010)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: Lionel Cousin, Julie Grünbaum
Synopsis:

Mladi Nicolas je neiskusan ali ambiciozan gruzijski umjetnik, filmaš koji jedino želi snimati filmove te se kroz njih slobodno izražavati, bez da ga bilo tko u tome sputava. No u državi u kojoj živi to će biti teško izvedivo, pa i nemoguće, jer ga doslovce svi pokušavaju obuzdati i utišati, a ponajviše dežurni ideološki čistunci koji smatraju da njegov redateljski prvijenac nije projekt u skladu s proklamiranim vrijednostima socijalističkog društv...

color, 122'

Brigands-Chapter VII

(Brigands, chapitre VII, Gruzija, France, Russia, Italy, Švicarska, 1996)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: William Lubtchansky
Synopsis:

Sredovječni Vano vladar je malog srednjovjekovnog kraljevstva koje je toliko lijepo i bogato da pobuđuje zavist kod svih susjednih kraljevstava, zbog čega je prisiljen na stalno ratovanje s njima. Za nevolju, Vano je na svom dvoru okružen zavidnim, nesposobnim, nezadovoljnim i izdaji sklonim licemjerima, a njegova supruga, kraljica Eka, toliko se dosađuje da joj u borbi protiv dosade ne pomaže ni skidanje pojasa nevinosti. Srećom, tu je kraljeva miljenica, privlačna Lia, koja Vanou uspješ...

color, 129'

Pastorale

(Pastorali, Sovjetski savez, 1975)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: Abessalom Maisuradze
Synopsis:

Skupina gruzijskih glazbenika tijekom jednog kišnog ljeta stiže u malo planinsko selo, planirajući vrijeme provesti u vježbanju i usavršavanju zajedničkog muziciranja. Riječ je o gudačkom kvartetu iz Tbilisija, čiji će članovi spletom okolnosti postati i svjedocima brojnih svađa i sukoba među uskogrudnim i netolerantnim seljacima. Istodobno, čelist iz kvarteta zagledat će se u privlačnu mladu Eduki, kći vlasnika imanja na kojem su glazbenici smješteni, a na kojem žive tri ge...

b/w, 95'

Winter Song

(Chant d'hiver, France, Gruzija, 2015)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: Julie Grünbaum
Synopsis:

U Parizu tijekom Francuske revolucije, jednom markizu na giljotini bude odrubljena glava, u trenucima dok mu je lula još uvijek u ustima. U sljedećoj sekvenci promatramo kadrove iz nekog neodređenog rata, s vojnicima koji pucaju, ubijaju i pljačkaju. Ubrzo se vraćamo u Pariz u vrijeme nakon revolucije, među stanare jedne zgrade od kojih ćemo upoznati. Osim starog portira koji je ujedno i neobični trgovac ručnim raketnim bacačima, koje mijenja za stare antikvarne knjižne naslove, tu je i o...

color, 117'

Monday Morning

(Lundi matin, France, Italy, 2002)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: William Lubtchansky
Synopsis:

Svakog ponedjeljka ujutro sredovječni Vincent započinje istu uobičajenu rutinu. Živeći u malom francuskom gradu s otresitom suprugom, sinovima Nicolasom i Gastonom te sa starom majkom, on nakon jednoipolsatne vožnje bez cigaretnog dima stiže na posao u tvornicu u kojoj svi puše, iako je pušenje zabranjeno. Kad mu završi radno vrijeme na poslu koji ga nimalo ne stimulira, Vincent se vraća doma i, koliko god se trudio, gotovo nikad se ne uspijeva prepustiti svojoj strasti slik...

color, 120'

And Then There Was Light

(Et la lumiere fut, France, Italy, West Germany, 1989)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: Robert Alazraki
Synopsis:

U jednom selu u Senegalu, smještenom usred velike šume, krajem 80-ih godina prošlog stoljeća urođeničko stanovništvo živi jednostavnim i skladnim životom, poštujući običaje predaka. Selo je organizirano kao svojevrsni matrijarhat, pa dok žene odlaze u lov lukovima i strijelama muškarci su zaduženi za pranje odjeće. No njihovu mirnu svakodnevicu organiziranu prema godišnjim dobima, potrebama navodnjavanja, nekim međusobnim rivalstvima i ljubavnim r...

color, 105'

Favourites of the Moon

(Les favoris de la lune, France, Italy, Sovjetski savez, 1984)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: Philippe Théaudière
Synopsis:

Jedan set porculanskog posuđa biva izrađen u francuskom gradu Limogesu tijekom 18. stoljeća, a stotinjak godina kasnije na istom mjestu biva naslikan portret razodjevene mlade žene. Oba skupocjena artefakta će u Francuskoj sredinom 80-ih godina prošlog stoljeća prelaziti iz ruke u ruku, ponekad tako da budu ukradeni, a gdjekad tako da vlasnike mijenjaju na prilično neobične načine. Među onima koji će ih se domoći na dulje ili kraće vrijeme su trgovac oružjem Laplace, koji uz pomoć prijate...

color, 101'

April

(Aprili, Sovjetski savez, 1961)

Directed by: Otar Iosseliani
PHOTOGRAPHY: Yuri Fednev
Synopsis:

U gruzijskoj prijestolnici Tbilisiju početkom 60-ih godina prošlog stoljeća, siromašni mladi radnik i njegova djevojka žive u malom stanu u trošnoj zgradi. Ni njoj ni njemu pretjerano ne smeta skroman život, kao ni to što je on odjeven u radničku kutu a ona u jednostavnu haljinu, jer im je najvažnija njihova snažna ljubav. Ipak, maštaju o tome kako bi bilo dobro život u tijesnom stanu u dotrajaloj zgradi zamijeniti boljom budućnošću u jednom od prostrani...

b/w, 45'
See full programe