The Naked Kiss
feature film, crime-drama, USA, 1964
DIRECTED BY: Samuel Fuller
CAST:
Constance Towers (Kelly),
Anthony Eisley (Griff),
Michael Dante (Grant),
Virginia Grey (Candy),
Patsy Kelly (Mac)
SCRIPT:
Samuel Fuller
PHOTOGRAPHY:
Stanley Cortez
MUSIC:
Paul Dunlap
EDITING:
Jerome Thoms
Synopsis:
Prostituka Kelly, traumatizirana iskustvom koje psihijatri zovu 'goli poljubac', napušta svog svodnika i dolazi u provincijski gradić Grantville. Nakon popodneva provedena s policijskim kapetanom Griffom, odluči raskinuti s dotadašnjim načinom života te se zapošljava kao medicinska sestra u bolnici za hendikepiranu djecu. Tu otkriva svoju senzibilniju stranu, predano skrbeći o mladim pacijentima. Ubrzo se u nju zaljubljuje lokalni moćnik i dobrotvor Grant, Griffov najbolji prijatelj, kojem ona uzvraća osjećaje, nesvjesna njegove mračne strane…
Godinu dana nakon jednog od svojih ključnih uradaka, senzacionalno šokantnog Šok koridora, Samuel Fuller nastavio je istim smjerom i polučio još jedan provokativan i uznemirujući rad, Goli poljubac, također rađen u produkciji nezavisne kuće Allied Artists (pravna slijednica kultne američke nezavisne tvrtke Monogram kojoj je Jean-Luc Godard posvetio svoj legendarni debi Do posljednjeg daha). Već u premijernom prikazivanju film je dobio uglavnom pozitivne kritike u važnijim novinama i časopisima, iako mu je dio kritičara prigovarao prenaglašenu simboličnost, povremene montažne nespretnosti i neujednačenu glumu. Hrvatski kritičar Igor Tomljanović ističe da „iz perspektive teme i njezine obrade, radi se o vrlo modernom ostvarenju, feminističkom film noiru u kojem Fuller, karakteristično izravnom i šokantnom tabloidnom naracijom, dekonstruira u američkom filmu već kanonizirani prikaz američke provincije kao dobroćudna i tradicionalnim vrijednostima odana društva, pokazujući kako se iza njezine idealizirane slike krije zastrašujuća perverzija i malograđansko licemjerje“. Zanimljivo je spomenuti da Goli poljubac sadrži i tipično modernističke metatekstualne trenutke – kad Kelly stigne u provincijski gradić, tamošnje kino najavljuje projekciju Fullerova prethodnog filma Šok koridor u kojem je glavnu žensku ulogu igrala Constance Towers, ista glumica koja tumači samu Kelly; također, kad Kelly susretne Griffa, čita roto roman Mračna stranica samog Samuela Fullera, koji je umjetničku karijeru započeo kao pisac jeftinih žanrovskih romana. Kao i Šok koridor, i Goli poljubac bio je zabranjen za prikazivanje u Velikoj Britaniji zbog nekih tabuiziranih motiva (abortus, prostitucija, pedofilija) sve do početka devedesetih godina.
b/w, 90'