The Life of Jesus
La vie de Jésus, drama, France, 1997 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)
DIRECTED BY: Bruno Dumont
CAST:
David Douche,
Marjorie Cottreel,
Kader Chaatouf,
Sébastien Delbaere,
Samuel Boidin,
Steve Smagghe,
Sébastien Bailleul,
Geneviève Cottreel,
René Gilleron
SCRIPT:
Bruno Dumont
PHOTOGRAPHY:
Philippe Van Leeuw
MUSIC:
Richard Cuvillier
EDITING:
Pierre Choukroun,
Yves Deschamps,
Guy Lecorne
COSTUMES:
Nathalie Raoul,
Isabelle Sanchez
Synopsis:
Sjeverna Francuska, francuski dio Flandrije. Freddy je nezaposleni mladić koji pati od epilepsije, živi sa svojom majkom, vlasnicom malog bara, i viđa se s djevojkom Marie, blagajnicom u lokalnom supermarketu. Njegovi najbolji prijatelji petorica su mladića s kojima je član mjesne limene muzike. Mladići skupno siluju djevojku mažoretkinju, a kad Marie za to čuje, ne želi više ništa imati s Freddyjem. Prihvati poziv arapskog mladića Kadera za zajednički izlazak…
Bruno Dumont debitirao je na dugom igranom metru 1997. ostvarenjem Isusov život, i odmah privukao veliku pozornost. Jedan je to od onih njegovih filmova zbog kojih je zajedno s Gasparom Noéom, Claire Denis i Françoisom Ozonom obuhvaćen pod kritičarsku etiketu nova francuska ekstremnost, također i onu tjelesnog filma. Rani Dumontovi radovi, naime, na izravan i beskompromisan način tematiziraju seks i nasilje, vole slikati obnažena tijela te se bave prazninom egzistencije, a zanimljivo je da u Isusovom životu ima dosta dodirnih točaka s tridesetak godina starijim jugoslavenskim crnotalasnim filmom Horoskop Bore Draškovića – povezuju ih provincijska ambijentacija, skupina besciljnih mladića, život kao dosada, egzistencijalna praznina, silovanje.
Dakako, Dumont ima 'specifične francuske' sastojke poput rasizma, a ta vrsta društveno-kritičkog angažmana svakako je pridonijela uspjehu filma. U Cannesu je nominiran za nagradu Zlatna kamera za najbolji debi (primio je specijalno priznanje), dobio je prestižnu Nagradu Jean Vigo, nagradu Europske filmske akademije za europsko otkriće godine, Trofej Sutherland Britanskog filmskog instituta, Nagradu FIPRESCI Međunarodne federacije filmskih kritičara u Chicagu te bio nominiran Césara za najbolji debi. Spomenimo i da su seksualne scene između Freddyja i Marie nesimulirane i da je za njih Dumont angažirao dvoje pornografskih glumaca kao dablere. Kasnije je izjavio da mu se nije svidjelo što je koristio dablere te da su mladi glumci naturščici kojim slučajem pristali snimiti te scene da bi ih on tada snimio, ali da nikad više ne bi tako nešto ponovio te da su svi sljedeći njegovi filmovi u tom smislu 'lažni', 'filmski'.
Autor komentara: Damir Radić
color, 96'