drama, UK, 1986 | Mjesto prikazivanja filma: Kino Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2)

Liam Neeson

Robert Bolt

Chris Menges

Ennio Morricone

Jim Clark

Enrico Sabbatini

Sredinom 18. stoljeća jezuitski svećenik, otac Gabriel, pokušava u paragvajskoj džungli preobratiti pripadnike naroda Guarani na kršćanstvo. Oni ga prihvaćaju i povedu u svoje selo, a on će s vremenom, uz pomoć pripadnika svog reda, za njih izgraditi misiju, tj. svetište i učilište. U međuvremenu Rodrigo Mendoza, koji otima urođenike i prodaje ih kao robove, sazna da je njegova zaručnica Carlotta zaljubljena u svog polubrata Felipea. Zatekne ih u krevetu i ubije Felipea u dvoboju.

Nakon toga padne u depresiju, a otac Gabriel ponudi mu pokoru – Mendoza se pridruži jezuitima u džungli, gdje ga pripadnici plemena prepoznaju, ali mu, prihvativši kršćanstvo, opraštaju, a dirnut time on postaje jezuit. Jezuitska misija je zaštićena španjolskim zakonima, ali mirom sklopljenim između Španjolske i Portugala teritorij na kojem se nalazi pripao je Portugalcima, a kod njih je ropstvo ozakonjeno. Time misija i domorodački narod dolaze u opasnost…

Nakon desetak godina rada na televiziji, Roland Joffé je kao filmski režiser debitirao 1984. i odmah postigao velik uspjeh. Njegov prvijenac Polja smrti, o genocidu koji su komunistički crveni Kmeri proveli nad vlastitim narodom u Kambodži, (za)dobio je odlične kritike i naklonost publike, a naposljetku je nominiran za sedam Oscara, među kojima i za najbolji film i režiju (osvojio je tri – za najbolju sporednu mušku ulogu, fotografiju i montažu). Poslije odličnog prijema debija, Joffé je jednako ambiciozno izabrao sljedeći projekt te prionuo radu na njemu – bila je to Misija s megazvijezdom Robertom De Nirom i uglednim Jeremyjem Ironsom u glavnim ulogama, radnje smještene u 18. stoljeće i južnoamerički prašumu, kao i Polja smrti zasnovane na stvarnim povijesnim okolnostima.

Film je uvršten u glavni natjecateljski program najprestižnijeg svjetskog festivala u Cannesu gdje je nagrađen Zlatnom palmom, međutim u kino distribuciji prošao je relativno slabo i nije pokrio visoke troškove produkcije. Kritika ga je primila podijeljeno, priznajući mu dobre namjere i hvaleći vizuale i glazbu slavnog Ennija Morriconea, ali zamjerajući nemogućnost emocionalnog angažmana za likove. Ipak, Misija je nominirana za sedam Oscara, uključujući i one za najbolji film i režiju, a nagrađena je fotografija uglednog Chrisa Mengesa (Polja smrti, Michael Collins, Žena kojoj sam čitao). Također, smatra se jednim od (naj)boljih filmova religiozne tematike svih vremena, a nalazi se i na službenoj vatikanskoj listi 15 „važnih filmova“ iz kategorije religija, uz bok takvim klasicima kakvi su Stradanje Ivane Orleanske i Riječ Carla Thedora Dreyera, Pasolinijevom Evanđelju po Mateju, Andreju Rubljovu i Žrtvi Andreja Tarkovskog.