Where the Sidewalk Ends
feature film, crime drama, USA, 1950
DIRECTED BY: Otto Preminger
CAST:
Dana Andrews (detektiv Mark Dixon),
Gene Tierney (Morgan Taylor),
Gary Merrill (Tommy Scalise),
Bert Freed (detektiv Paul Klein),
Tom Tully (Jiggs Taylor),
Karl Malden (poručnik Thomas)
SCRIPT:
Ben Hecht (based on the novel by William L. Stuart)
PHOTOGRAPHY:
Joseph LaShelle
MUSIC:
Cyril J. Mockridge
EDITING:
Louis R. Loeffler
Synopsis:
Detektiv narednik Mark Dixon uvijek je želio biti nešto što njegov stari nije: tip s prave strane zakona. Ali za dobrog momka previše je nasilan i zloban. Nakon niza pritužbi zbog njegove grubosti, inspektor Nicholas Foley ga degradira. Pritom mu kaže da je dobar čovjek, ali da mora pročistiti glavu i biti sličniji detektivu poručniku Thomasu, koji je upravo unaprijeđen. U međuvremenu, Tommy Scalise organizira ilegalno kockanje i želi iskoristiti bogataša Teda Morrisona, kojeg su doveli Ken Paine i njegova lijepa supruga Morgan. Ona prekasno shvati da je suprug koristi kao mamac za Morrisona. Kad odbije povinovati se njegovim zahtjevima, Paine je udari, na što Morrison intervenira, ali Paine ga nokautira. Kasnije se ispostavi da je Morrison mrtav i čini se da ga je ubio Paine. Uskoro se Dixon zaljubi u Morgan, ali prije toga opet je izgubio živce i počinio strašno nedjelo koje pokušava prikriti...
Na rubu pločnika, adaptacija romana Williama L. Stuarta iz scenarističkih pera čuvenog Bena Hechta i još trojice manje poznatih suradnika, peti je i posljednji film u kojem su zajedno nastupili Gene Tierney i Dana Andrews , nakon Duhanskog puta, Belle Starr, Laure i Željezne zavjese. Kao i u Lauri, spojio ih je režiser i producent Otto Preminger, jedan od vodećih autora žanra film-noira. Veći dio kritike složio se da Na rubu pločnika ne dosiže do kvalitete Laure, koja se smatra jednim od vrhunaca film-noira, međutim vodeći hollywoodski časopis Variety bio mu je vrlo naklonjen, hvaleći Premingerovu odličnu režiju optimalnog tempa. Također, činjenica je da je riječ o jednom od prvih hollywoodskih filmova koji tamnim bojama slikaju policijske djelatnike i policijsku praksu, čime je Preminger taknuo u još jedan tabu američke kinematografije. Američka Akademija filmskih umjetnosti i znanosti pohranila je Na rubu pločnika u svoj filmski arhiv kao djelo od posebne važnosti.
b/w, 95'