Dogtooth
Kynodontas, feature film, drama, triler, Greece, 2009
DIRECTED BY: Yorgos Lanthimos
CAST:
Christos Stergioglou (otac),
Michele Valley (majka),
Angeliki Papoulia (starija kćer),
Christos Passalis (sin),
Mary Tsoni (mlađa kćer),
Anna Kalaitzidou (Christina)
SCRIPT:
Efthymis Filippou,
Yorgos Lanthimos
PHOTOGRAPHY:
Thimios Bakatakis
EDITING:
Yorgos Mavropsaridis
Synopsis:
Troje tinejdžera - dvije sestre i jedan brat - odrastaju zatvoreni u raskošnoj i visokim zidom od okoline izoliranoj vili svojih roditelja. Skriveni tako u krasnom zatvoru, brat i sestre mogu se osloniti jedino na svoje hladne, manipulativne roditelje od kojih uče o načinima na koje svijet funkcionira, dobivajući lekcije s audiokaseta, nesvjesni da je ono što ih uče suprotno stvarnosti. I dok bogati autoritativni patrijarh i njegova frigidna žena drže u mraku neznanja svoju djecu, sloboda nije ništa drugo nego riječ lišena značenja. Međutim kad otac angažira mladu zaštitarku iz svoje tvrtke, Christine, da bi uvela njegova sina u svijet seksualnosti, stvari se počnu polako no nepovratno mijenjati…
Drugim samostalnim dugometražnim filmom Očnjak iz 2009., Yorgos Lanthimos trijumfirao je u uglednom canneskom programu Izvjestan pogled, a nakon uspjeha na prestižnom festivalu u Montrealu i na nizu manjih festivala, uključujući Sarajevo, gdje je osvojio specijalnu nagradu žirija za režiju, a glavne glumice za najbolje glumačke izvedbe, kao neočekivani šlag na tortu došla je oscarovska nominacija za najbolji strani film. Jer, doista, tko bi očekivao da će se konzervativnim glasačima američke filmske Akademije svidjeti bizarno, seksualno izazovno ostvarenje tada relativno mladog (rođen 1973.) i do tad međunarodno anonimnog grčkog sineasta (iako najbolji film u konkurenciji za 'stranog' Oscara, očekivano je izgubio od onog najslabijeg - U boljem svijetu Dankinje Susanne Bier, koji je savršeno odgovarao patetičnom ukusu Akademijinih glasača). Lanthimos je u Očnjaku predstavio svijet obitelji pod strogom paskom pater familiasa čije dvije kćeri i sin odrastaju u izolaciji obiteljske vile, a tu 'idilu' ugrožava mlada djevojka koja submisivne tinejdžere emancipira prekoračenjem predviđenih seksualnih usluga zbog kojih je angažirana. Ugođaj filma lako je mogao prizvati autorske senzibilitete (kasnog) Buñuela i (ranog) Borowczyka, no grčki je filmaš bio daleko od puke sljedbe – Očnjak je doista zazvonio kao originalno djelo novog značajnog imena svjetske kinematografije, a da se doista radi o itekako značajnoj pojavi potvrdit će budućnost. Spomenimo i da je Lanthimos film napisao u svojoj prvoj suradnji s Efthymisom Filippouom, scenaristom koji će zajedno s njim postati jedan od zaštitnih znakova grčkog čudnog vala.
color, 97'