Rio, sjeverna zona

Rio, Zona Norte, drama, Brazil, 1957 | Mjesto prikazivanja filma: Kino Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2)

DIRECTED BY: Nelson Pereira dos Santos

Rio, sjeverna zona

CAST:
Grande Otelo,
Jece Valadão,
Malu Maia,
Maria Petar,
Haroldo de Oliveira,
Edson Vitoriano,
Carlos Aquino,
Artur Vargas Jr.,
Iracema Vitória,
Zé Keti,
Angela Maria

SCRIPT:
Nelson Pereira dos Santos

PHOTOGRAPHY:
Hélio Silva

MUSIC:
Alexandre Gnatalli,
Zé Keti

EDITING:
Rafael Justo Valverde

SCENOGRAPHY:
Júlio Romito

Synopsis:

Espirito da Luz autor je samba pjesama koji živi u velikom siromaštvu u jednoj od favela sjevernog dijela Rija. Muzika mu je jedina radost, a san da velika pjevačka zvijezda Angela Maria snimi neku od njegovih skladbi. Nakon stradanja u željezničkoj nesreći, Esprito se u agoniji prisjeća neuspjelih pokušaja da se probije na korumpiranoj brazilskoj glazbenoj sceni gdje je krađa pjesama od strane muzičkih agenata uobičajeni način 'poslovanja'…
 

Rio, sjeverna zona drugi je dio planirane, ali nikad ostvarene trilogije Nelsona Pereire dos Santosa o Rio de Janeiru, a temelji se na stvarnoj životnoj priči slavnog samba skladatelja Zea Ketija koji je napisao pjesme za film, te se u njemu i pojavljuje u cameo roli pjevača Alaora.

Nakon uspjeha svog prethodnog (debitantskog) ostvarenja Rio, 40 stupnjeva, Pereira dos Santos mogao je u glavnoj ulozi angažirati Grande Otela, jednog od najpopularnijih brazilskih glumaca tog vremena, a uz njega glumački ansambl ponovo je sastavljen od profesionalaca i naturščika. Najveća vrijednost filma sugestivno su snimljene autentične lokacije favela i zarazne Ketijeve pjesme, a posebna mu povijesna važnost leži u činjenici da su većina glavnih likova crnci, što je 1950-ih, ne samo u brazilskoj kinematografiji, bila velika rijetkost.

Rio, sjeverna zona, kao i dos Santosov prvijenac, prikazan je u glavnom programu prestižnog festivala u Karlovym Varyma, a većinsko je kritičarsko mišljenje da se radi o nešto slabijem ostvarenju od autorova debija, tj. da je manje dobro prolazi na tzv. testu vremena – glavni prigovori upućuju se pretjeranoj sentimentalnosti i plakatnom društvenom angažmanu. 

Autor komentara: Damir Radić  

b/w, 90'

Trailer