Happy Together

Chun gwong cha sit, romantic drama, Hong Kong, Japan, Južna Koreja, 1997 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)

DIRECTED BY: Wong Kar-wai

Happy Together

CAST:
Leslie Cheung (Ho Po-wing),
Tony Chiu-Wai Leung (Lai Yiu-fai),
Chen Chang (Chang),
Gregory Dayton

SCRIPT:
Wong Kar-Wai (based on the novel by Manuel Puig)

PHOTOGRAPHY:
Christopher Doyle

MUSIC:
Danny Chung

EDITING:
William Chang,
Ming Lam Wong

Synopsis:

Ho Po-wing i Lai Yiu-fai ljubavni su par iz Hong Konga u turbulentnom odnosu karakteriziranom čestim prekidima i ponovnim započinjanjem veze. Odluče otputovati u Argentinu i nastaniti se u Buenos Airesu gdje postoji snažna gay scena, kako bi pokušali spasiti svoj odnos. No, kad se nađu u Argentini i odu na izlet na slapove rijeke Iguazu, izgube se i prekinu vezu. Deziluzionirani Lai želi se vratiti u Hong Kong, no nedostaje mu novac za put pa počne raditi kao vratar u tango baru u Buenos Airesu, dok se Ho počne prostituirati...
 

Nakon što je stekao internacionalnu afirmaciju i učvrstio je filmovima Chunking ekspres i Pali anđeli, ostvarenjima nekonvencionalne naracije i iznimna stila, Wong Kar-wai je uratkom Sretni zajedno postigao najveći uspjeh dotadašnje karijere uvrštenjem u glavni natjecateljski program festivala u Cannesu, gdje je nagrađen nagradom za najboljeg režisera (prvi hongkonški sineast kojem je to uspjelo).

Kao i prethodna dva filma, Sretni zajedno stapaju nelinearnu naraciju i intenzivne stilizacije, kao i kod ta dva filma snimanje se odvijalo uz mnoštvo improvizacija, a središnja tema ponovo je ljubav (i ljubavna čežnja) u protoku vremena te s tim povezana stanja usamljenosti, ali i očaja (pojačano činjenicom da su protagonisti daleko od doma, na mjestu koje se nije pokazalo željenim 'rajom'); s tim da nikad ranije Wongovi ljubavni odnosi nisu bili tako siloviti i traumatični kao što je ovaj između dvojice mladih muškaraca.

Film je smješten u Argentinu jer je argentinski književnik Manuel Puig (tvorac slavnog romana Poljubac žene pauka prema kojem je Hector Babenco snimio još slavniji istoimeni film) jedan od omiljenih Wongovih pisaca, i zapravo je djelomično nastao prema motivima (nepotpisana) Puigova romana Afera u Buenos Airesu. Također, te 1997. Hong Kong je iz britanske nadležnosti vraćen matici zemlji Kini, pa se Wong bojao da u novim političkim okolnostima neće imati punu slobodu izražavanja, pogotovo ne za film LGBTQ tematike, stoga je odlučio, uz podršku španjolskog filmskog fonda, snimati u Argentini, čija je prijestolnica Buenos Aires poznata po najjačoj gay sceni u Južnoj Americi.

Film je naišao na odličan prijem većeg dijela kritike, osobito u Hong Kongu (gdje je postao i čest predmet analize na filmskoteorijskim studijima), a u LGBTQ zajednici (i ne samo njoj) stekao je kultni status.

color, 96'

Trailer