The Lodger: A Story of the London Fog
silent triler, UK, 1927 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)
DIRECTED BY: Alfred Hitchcock
CAST:
Marie Ault,
Arthur Chesney,
June Tripp,
Malcolm Keen,
Ivor Novello
SCRIPT:
Eliot Stannard
PHOTOGRAPHY:
Gaetano di Ventimiglia
MUSIC:
Ashley Irwin
EDITING:
Ivor Montagu
Synopsis:
Mlada plava djevojka nova je žrtva serijskog ubojice poznatog pod nazivom Osvetnik. Vijest o njezinu ubojstvu dođe do noćne modne revije i uznemiri sve plavokose djevojke koje su se tamo zatekle, jer Osvetnik ubija isključivo mlade plavuše.
Među njima je i Daisy Bunting koja hita obiteljskom domu i čiji je dečko policajac Joe, koji će i sam uskoro biti angažiran na slučaju serijskih ubojstava. U dom Buntingovih stigne privlačni mladi muškarac i unajmi od Daisyne familije sobu. Tajanstveni mladić odmah privuče Daisynu pažnju, što Joea čini ljubomornim…
Stanar je treći dugometražni igrani film Alfreda Hitchcocka, prvi njegov triler i najpoznatiji naslov iz nijemog razdoblja njegove karijere. Također, to je prvi njegov film u kojem se sam pojavljuje, u takozvanoj cameo roli, što je praksa koju će sustavno njegovati i koja će postati jedan od njegovih zaštitnih znakova. I poseban interes za mlade plavuše, mnogi bi rekli opsesija, vrlo je vidljiv u ovom ostvarenju. Film je temeljen na istoimenom romanu Marie Bellock Lawndes potaknutom serijskim ubojstvima Jacka Rasparača, te na kazališnoj adaptaciji romana koju je Hitchcock vidio još 1915.
Redateljski, Stanar je demonstrirao vizualno izrazito ekspresivan stil koji je autor razvio pod utjecajem ekspresionističkih klasika F. W. Murnaua i Fritza Langa, čije je filmove gledao dok je boravio u Berlinu u periodu prije snimanja vlastita uratka. Posebno se pamti scena u kojoj Buntingovi čuju korake svog podstanara na katu iznad njih, a kamera, zahvaljujući korištenju staklenog stropa, vizualizira stanara, omogućuje da postane vidljiv. Stanar je postigao velik kritičarski i gledateljski uspjeh, mnogi kritičari smatrali su ga najboljim britanskim filmom do tada, a Hitchcock je promoviran u režisera koji najviše obećava, što je više nego opravdao svojim daljnjim (zvučnim) ostvarenjima. Inače, sam nije bio do kraja zadovoljan filmom jer je zbog zvjezdanog statusa naslovnog glumca Ivora Novella morao mijenjati kraj u smjeru standardnog happy enda.
Autor komentara: Damir Radić
Ulaznice za projekciju 07. 02. u 21:00 moguće je kupiti online OVDJE ili na blagajni KIC-a sat vremena prije početka.
b/w, 92'