The Grandmaster

Yi dai zong shi, drama, Hong Kong, China, 2013 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)

DIRECTED BY: Wong Kar-wai

The Grandmaster

CAST:
Tony Leung,
Zhang Ziyi,
Chang Chen,
Zhao Benshan,
Song Hye-kyo,
Wang Qingxiang

SCRIPT:
Wong Kar-wai,
Zou Jingzhi,
Xu Haofeng

PHOTOGRAPHY:
Philippe Le Sourd

MUSIC:
Stefano Lentini,
Nathaniel Méchaly,
Shigeru Umebayashi

EDITING:
William Chang

COSTUMES:
William Chang,
Fung-San Lui

Synopsis:

Boreći se s dvanaest boraca, Ip Man, veliki majstor wing chuna, južnokineske verzije kung fua, promišlja o prirodi borilačkih vještina. Pobijedi svih dvanaest boraca i potom se prisjeća svojih mladih dana, od početka treniranja sa sedam godina, preko uvođenja u wing chun od strane majstora Chan Wah-shuna, do vjenčanja s Cheung Wing-sing. Ip Man vodio je miran život sve do dolaska Gonga Yutiana, borilačkog velemajstora iz sjeverne Kine čija lijepa kći Gong Er nema dobro mišljenje o borilačkim majstorima s juga…
 

Nakon neuspjeha njegova jedinog anglofonog projekta Noći borovnice, snimanog u Americi, slavni kineski odnosno hongkonški sineast Wong Kar-wai vratio se u okrilje matične kinematografije i tek šest godina kasnije realizirao novi dugometražni film Veliki majstor: Ip Man. Duga stanka bila je posljedica produkcijske zahtjevnosti biografskog projekta o naslovnom velikom majstoru borilačkih vještina, na zapadu najpoznatijem kao učitelju legendarnog Brucea Leeja. No Wang se posvetio ranijem razdoblju Ip Manova djelovanja, od sredine 1930-ih do sredine 1950-ih godina, periodu koje je obilježio Drugi kinesko-japanski rat te Drugi svjetski rat.

Za naslovnu ulogu odabrao je svog omiljenog glumca i jednu od najvećih i najuglednijih zvijezda kineskih kinematografija (Narodne Republike Kine, Hong Konga i Tajvana), Tonyja Leunga Chiu-waija (Chankung ekspres, Sretni zajedno) koji se punu godinu i pol, svakoga dana vježbajući borilačke vještine četiri sata, pripremao za snimanje, a pritom je ono u dva navrata prolongirano jer je Leung dva puta tokom priprema slomio ruku. Također Wong je, kao veliki perfekcionist, čak godinu dana montirao film, da bi ga naposljetku svjetskoj publici, nakon kineske premijere, predstavio na festivalu u Berlinu, gdje je prikazan izvan konkurencije.

Zapadnjačka publika i kritika Velikog majstora Ip Mana, sintezu art filma i pop-kulturalnog žanrovskog ostvarenja, primile su s respektom, ali bez oduševljenja koje su pokazale za ranije Wongove radove (osobito za Raspoloženi za ljubav), dok je na kineskom tlu, gdje je Ip Man prava legenda, dočekan s oduševljenjem. Uradak je bio hongkonški kandidat za Oscara, ušao u širi krug odabranih filmova, ali nije dobio nominaciju, no zato je za Akademijinu nagradu nominiran u kategorijama najbolje fotografije (Philippe Le Sourd) i kostimografije.

Također, rekorder je po broju nominacija za Hongkonšku filmsku nagradu, čak 14, a potvrdio ih je također rekordnih 12 -  za najbolji film, režisera, scenarij, fotografiju, glavnu glumicu (Ziyi Zhang), sporednog glumca (Jin Zhang), originalnu glazbu, montažu, scenografiju, kostimografiju i šminku, dizajn zvuka te akcijsku koreografiju. Do danas, Wong Kar-wai nije snimio novi dugometražni igrani film, a čini se da u skorije vrijeme ni neće jer zadnjih se godina posvetio tv-serijama.    

Autor komentara: Damir Radić

color, 130'

Trailer