Heat
feature film, triler, crime drama, USA, 1995
DIRECTED BY: Michael Mann
CAST:
Al Pacino (poručnik Vincent Hanna),
Robert De Niro (Neil McCauley),
Val Kilmer (Chris Shiherlis),
Jon Voight (Nate),
Tom Sizemore (Michael Cheritto),
Diane Venora (Justine)
SCRIPT:
Michael Mann
PHOTOGRAPHY:
Dante Spinotti
MUSIC:
Elliot Goldenthal
EDITING:
Pasquale Buba,
William Goldenberg,
Dov Hoenig,
Tom Rolf
Synopsis:
Bivši zatvorenik Neil McCauley profesionalni je pljačkaš koji se u poslu, kojem je u potpunosti posvećen, vodi načelom da se ne veže ni za što od čega ne može pobjeći za 30 sekundi. Prilikom pljačke blindiranog vozila s novcem, koju izvede sa svojim ljudima među kojima su i ovisnik o kocki Chris Hiherlis te također bivši zatvorenik ali i obiteljski čovjek Michael Cheritto, zbivanja izmaknu kontroli te grubi Waingro, pridošlica u grupi, nepotrebno ubije čuvara iz pratnje vozila, poslije čega budu ubijena i preostala dvojica. Nakon što Neil i njegovi ljudi uspiju pobjeći s plijenom od 1,6 milijuna dolara u obveznicama naftne tvrtke koja novac od droge ´pere´ preko računa u inozemstvu, istragu pljačke preuzme odlučni poručnik Vincent Hanna, jedan od najboljih ljudi elitnog odjela za pljačke i ubojstva u Los Angelesu. Dok Hanna sa svojim ljudima, među kojima je i promišljeni Casals, kreće tragom pljačkaša, McCauley će najprije odlučiti kazniti Waingroa, a potom se početi zbližavati s grafičkom dizajnericom Eady. Istodobno, Hanna će se osim sa zahtjevnom istragom suočiti i s nevjerom svoje treće supruge Justine, do braka s kojom je Hanni stalo i zbog pokćerke Lauren.
Unatoč znatnim kvalitativnim oscilacijama njegovih filmova, Michael Mann (Lopov, Lovac na ljude, Posljednji Mohikanac, Probuđena savjest, Poroci Miamija, Gangsteri) je jedan od najznačajnijih suvremenih holivudskih filmaša. Kao autor intrigantnih moralki i slojevitih karakternih studija opipljive tragike, mahom dojmljivo stiliziranih priča većih od života, Mann je umjetnik koji uvijek stvara precizan, zaokružen, realističan i vizualno impresivan svijet, nerijetko okrutan i nemilosrdan urbani milje čije dominantne boje i arhitektonski oblici na određeni način nadopisuju i dodatno definiraju karaktere protagonista. O tome dostatno govore isprane ulice Chicaga u Lopovu, žuta boja prerije i zelena šume u Posljednjem Mohikancu, geometrijski pravilni interijeri u kojima se odražavaju čeličnoplavo nebo i more u Vrućini, dominantno sivi i zagasiti tonovi koji pojačavaju tjeskobni ugođaj Probuđene savjesti, te prevladavajuće pastelne nijanse smeđe boje koja okružuje protagoniste Gangstera. Pored profesionalizma i nerijetko fanatične predanosti cilju, odnosno naglašavanja važnosti koju odanost profesiji i načelima ima za opstanak ili pak za tragičnu kob pojedinca, teme kojima je Mann stalno zaokupljen su odnos obitelji i posla, u kojem uvijek jedno stradava na račun drugog, te u pravilu neostvarive želje, snovi i ambicije kojima njegovi junaci teže. Unatoč dugom trajanju i epskom zamahu, često složenoj dramaturškoj i narativnoj strukturi, kao i umetanju efektnih akcijskih sekvenci, Mannova su djela u osnovi intimne drame u koncipiranju kojih autor manje ili više spektakularnu akciju i prizore potjere rabi za kontrastno produbljivanje osobnosti i oslikavanje intimnog svijeta likova, odnosno prema njegovim vlastitim riječima ´za mogućnost pripovijedanja intimnih storija u kontekstu velikih i značajnih problema´. Sve navedeno razvidno je i u sjajnoj Vrućini, djelu epskog zamaha i jednom od najboljih filmova 90-ih, impresivno atmosferičnoj, maestralno režiranoj, ugođajem konstantne tragike i melodrame prožetoj, fascinantno estetiziranoj i stiliziranoj, izvrsno glumljenoj te u cjelini naglašeno moralističkoj priči u kojoj je redatelj obradio vlastiti TV-film Obračun u L.A.-u iz 1989. godine, u kojem su likove koje tumače oskarovci Al Pacino (trilogija Kum, Serpico, Pasje poslijepodne, More ljubavi, Irac) i Robert De Niro (Kum 2, Taksist, Razjareni bik, Dobri momci, Irac), u potonjem slučaju pod drugačijim imenom, odigrali Scott Plank i Alex McArthur.
color, 170'