She-Wolf of London
horror, USA, 1946
DIRECTED BY: Jean Yarbrough
CAST:
Don Porter (Barry Lanfield),
June Lockhart (Phyllis Allenby),
Sara Haden (Martha Winthrop),
Jan Wiley (Carol Winthrop),
Lloyd Corrigan (Detective Latham),
Dennis Hoey (Inspector Pierce),
Martin Kosleck (Dwight Severn),
Eily Malyon (Hannah),
Frederick Worlock (Constable Ernie Hobbs)
SCRIPT:
George Bricker
PHOTOGRAPHY:
Maury Gertsman
MUSIC:
William Lava
EDITING:
Paul Landres
COSTUMES:
Vera West
Synopsis:
London početkom 20. stoljeća. Mlada i privlačna Phyllis Allenby uskoro bi se trebala udati za naočitog odvjetnika Barryja Lanfielda. Dok ne stigne taj žuđeni dan, ona živi na raskošnom imanju svoje obitelji, uz tetku Marthu, sestričnu Carol i služavku Hannah. No dok se datum njezina vjenčanja približava, London će potresti serija brutalnih ubojstava u gradskom parku, u kojem će žrtve biti pronađene s prerezanim ili iščupanim grkljanima.
Dok njegove kolege u Scotland Yardu počinju nagađati o vukodlaku kao mogućem počinitelju, inspektor Pierce ne vjeruje u to, već sumnja da se izvor zla i zločina krije u vili Allenby, koja se nalazi u blizini parka. Na takav zaključak upućuje ga i to što je neobično stvorenje izgledom nalik na križanca žene i vuka primijećeno nedaleko kuće i dok odlazi u park. Istovremeno, Phyllis postaje izuzetno uznemirena i zapravo prestravljena, jer je sve sigurnija da je upravo ona vučica koja napada i ubija ljude.
Takvom njezinom uvjerenju pridonosi i legenda o tzv. 'prokletstvu obitelji Allenby', o kletvi koja se već generacijama prenosi u njezinoj obitelji. Dok tetka Martha i sestrična Carol pokušavaju uvjeriti Phyllis u neutemeljenost njezina straha, sve će postati još složenije kad sumnjičavi inspektor bude ubijen te kad i njezin zaručnik Barry posumnja da je nešto čudno i opasno povezano s Phyllis i obitelji Allenby.
Fantastični horor-triler redateljice Jean Yarbrough u manjoj je mjeri konkretni horor, a u većoj psihološki triler. Dok se u kontekstu horora uglavnom svodi na eksploatiranje elemenata gotike i ekspresionizma, u kontekstu psihološkog trilera sadrži nekoliko zanimljivih detalja i intrigantnih motiva. K tome je i dovoljno zabavan, ne samo zahvaljujući sigurnoj i razigranoj režiji nego i razmjerno vješto sročenom scenariju, koji je prema priči Dwighta V. Babcocka (Mumijino prokletstvo Leslieja Goodwinsa, Drakulina kuća Erlea C. Kentona) napisao George Bricker, koji je nepotpisan surađivao na hvaljenoj pustolovnoj krimi-drami Macao Josefa von Sternberga, Mela Ferrera i Nicholasa Raya.
Iako naslovom asocira na raniji film Werewolf of London Stuarta Walkera iz 1935. godine, u ovom filmu naglasak je na krimi-sastavnicama i suspensu, svakako i na dovoljno slojevitom psihološkom profiliranju protagonistice, a u znatno manjoj mjeri na nadnaravnom hororu. U filmu koji se u vrijeme premijere u SAD-u distribuirao kao prvi dio dvostruke projekcije (double feature), zajedno s crnohumornim hororom The Cat Creeps Erlea C. Kentona, nedostaje većih uzbuđenja, no solidno je režiran, u cjelini kompetentno realiziran, a setovi, podjednako s prirodnom i studijskom scenografijom, neosporno su prilično atraktivni.
Iako studio Universal u projekt tijekom njegove realizacije nije polagao pretjerane nade, što se vidi i po odveć formulaičnom konceptu i ne osobito maštovitom scenariju, valja istaknuti vrlo dobar snimateljski rad Mauryja Gertsmana (Do pakla i natrag Jessea Hibbsa, Nikad ne reci zbogom Jerryja Hoppera i Douglasa Sirka), koji fotografijom učinkovito naglašava tjeskoban ugođaj i turbulentna emotivno-psihološka stanja protagonistice, te vrlo dobre glumačke interpretacije, osobito Sara Haden u ulozi Marthe Winthrop. U glumačkoj postavi isprva su trebali biti pouzdana Una O'Connor (Pustolovine Robina Hooda Michaela Curtiza i Williama Keighleyja, Svjedok optužbe Billyja Wildera) i Forrester Harvey (Hitchcockova Rebecca, Whaleov Nevidljivi čovjek), no dok je ona za ulogu Hannah odustala u korist Eily Mallon, on je nažalost iznenada preminuo.
Autor teksta: Josip Grozdanić
b/w, 61'