Žena o kojoj se priča
Uwasa no onna, feature film, romantic drama, Japan, 1954
DIRECTED BY: Kenji Mizoguchi
CAST:
Kinuyo Tanaka (Hatsuko Mabuchi),
Tomoemon Otani (Dr. Kenji Matoba),
Yoshiko Kuga (Yukiko Mabuchi),
Eitarô Shindô (Yasuichi Harada),
Bontarô Miake (Kobayashi),
Chieko Naniwa (Osaki)
SCRIPT:
Masashige Narusawa,
Yoshikata Yoda
PHOTOGRAPHY:
Kazuo Miyagawa
MUSIC:
Toshirô Mayuzumi
EDITING:
Kanji Suganuma
Synopsis:
U okrugu Shimabara u Kyotu sredinom 50-ih godina prošlog stoljeća udovica Hatsuko Mabuchi vodi uspješnu kuću s gejšama. Kad se njezina kći pijanistica Yukiko vrati iz Tokija, Hatsuko će doznati da je djevojka pokušala samoubojstvo osramoćena nakon što je njezin dečko doznao čime se Hatsuko bavi. Istovremeno, Hatsuko održava diskretnu ljubavnu vezu s mladim liječnikom Kenjijem Matobom, koji skrbi o zdravlju njezinih gejša. No Matoboa će ubrzo privući mlada i privlačna Yukiko, koja će liječnika isprva odbijati zbog prezira koji osjeća prema gejšama i svemu povezanom s njima. No s vremenom će se njezini pogledi i odnos prema Matobou ipak početi mijenjati.
Izvrsna romantična drama Kenjija Mizoguchija, svojevrsni tematski i dijelom izvedbeni parnjak njegova godinu ranije realiziranog filma Glazbenici iz Giona (1953, Gion bayashi), također je vremenom zbivanja smještena u tada suvremeni Japan, te nudi neposredan i suptilan pogled na svakodnevicu gejši. Najveća razlika je u tome što mlada protagonistica ovog filma, za razliku od one u Glazbenicima iz Giona, rezolutno i do granice pokušaja samoubojstva odbija prihvatiti majčin posao i njezinu svakodnevicu. Ključni dramski lik i ovdje je sredovječna gejša koja čezne za nečim ljepšim, boljim i cjenjenijim od egzistencije na margini društva, da bi se njezine želje i ambicije rasplinule zbog spoznaje da je njezin ljubavnik umjesto nje odabrao njezinu socijalno prihvatljiviju kći. U vrlo životnoj i slojevito profiliranoj glavnoj ženskoj ulozi briljira sjajna karakterna glumica i česta redateljeva suradnica Kinuyo Tanaka (Intendant Sanshô, Gospođica Oyû), a premda je riječ o filmu koji je Mizoguchi režirao na zahtjev studija te za koji navodno nije bio osobito zainteresiran i emotivno vezan, riječ je odlično režiranom i u cjelini dojmljivom ostvarenju iznimno sugestivne ugođajnosti i očekivano fascinantnih mizanscena.
b/w, 83'