Deps
igrani, krimi drama, Jugoslavija, 1974
REŽIJA: Antun Vrdoljak
ULOGE:
Bekim Fehmiu (Deps),
Milena Dravić (Janja),
Fabijan Šovagović,
Relja Bašić,
Zvonko Lepetić
SCENARIJ:
Antun Vrdoljak
FOTOGRAFIJA:
Vjenceslav Orešković
GLAZBA:
Alfi Kabiljo
MONTAŽA:
Radojka Tanhofer
Sadržaj:
Nakon što u središtu Zagreba usred dana bude opljačkana Kreditna banka, policijski istražitelji ubrzo posumnjaju na Depsa, okorjelog 36-godišnjeg kriminalca za kojeg su dobili dojavu da je u noćnim satima kombijem stigao u grad. Nakon više presuda i 15 godina provedenih iza rešetaka, Deps je odlučio okrenuti novi list i započeti pošten život. No gotovo nitko mu ne vjeruje, a način izvedbe pljačke, drskost kojim je izvršena i foto-robot počinitelja upućuju na njega kao krivca. Nakon što ga blagajnica u banci ne prepozna na identifikaciji pljačkaša, policajci će ga nerado pustiti na slobodu. Prihvativši posao vozača hladnjače, Deps će upoznati privlačnu djevojku u koju će se zaljubiti te s njom započeti zajednički život. No policija ga zbog brojnih sumnji i indicija neće ostaviti na miru, pa će Deps, svjestan da je zbog svoje prošlosti svima trajno sumnjiv, odlučiti promijeniti taktiku.
Krimi-drama scenarista i redatelja Antuna Vrdoljaka, za ulogu u kojoj je Milena Dravić na pulskom festivalu 1974. godine ovjenčana Srebrnom arenom, snimana je u noćnim ambijentima Zagreba, na pustim ulicama, u zadimljenim lokalima i u policijskoj čekaonici. Posrijedi je pričom intrigantno i prilično atmosferično ostvarenje koje uz vrlo uvjerljive interpretacije Bekima Fehmiua (Djevojka, Skupljači perja, Protest) i Milene Dravić odlikuju i sjajna fotografija Vjenceslava Oreškovića, dojmljivi jazz-akordi Alfija Kabilja koji dodatno podcrtavaju ozračje i dramatičnost zbivanja, jasna kritika društva i represivnih organa te humornim detaljima obilježeni utjecaji francuskog poetskog realizma. Vrdoljak se pozabavio za vrijeme nastanka filma prilično provokativnom temom o kriminalcu dobra srca kojemu društvo otežava pokušaj reintegracije, no pri tome ipak nije ostvario osobito visoke kreativne i socijalno-kritičke domete. U sporednim su ulogama vrlo dobre nastupe ostvarili Fabijan Šovagović, Relja Bašić, Krešimir Zidarić i Zdenka Heršak.
boja, 94'