Kratki film o ljubavi
Krótki film o milosci, igrani, romantična drama, Poljska, 1988
REŽIJA: Krzysztof Kieślowski
ULOGE:
Grazyna Szapolowska (Magda),
Olaf Lubaszenko (Tomek),
Stefania Iwinska,
Piotr Machalica,
Artur Barcis
SCENARIJ:
Krzysztof Kieślowski,
Krzysztof Piesiewicz
FOTOGRAFIJA:
Witold Adamek
GLAZBA:
Zbigniew Preisner
MONTAŽA:
Ewa Smal
Sadržaj:
Tomek je povučeni 19-godišnjak iz Varšave, plah i nesiguran momak koji živi s majkom i radi u pošti, a svake večeri teleskopom promatra privlačnu 30-godišnju Magdu koja živi u zgradi preko puta njegove i često mijenja ljubavne partnere. On je sramežljiv mladić a njegova zaljubljenost je platonska i nezrela, no on opsesivno promatra Magdu prikupljajući hrabrost da joj priđe i otkrije svoje osjećaje. Kad se konačno dovoljno ohrabri, preuzme posao raznosača mlijeka i prizna joj što osjeća prema njoj, Magda će ga odbiti izjavom da ne vjeruje u ljubav nego samo u seks. To će Tomeka baciti u stanje očaja, gonjen kojim će bezuspješno pokušati i samoubojstvo, da bi se Magdin odnos prema njemu počeo mijenjati nakon što dozna za njegov pokušaj suicida.
Šesti film iz serijala Dekalog Krzysztofa Kieślowskog, izvorno televizijskog serijala temeljenog na Deset Božjih zapovijedi i inicijalno zamišljenog kao projekt s deset različitih redatelja, od čega se odustalo zbog složenosti organizacije i produkcije, realiziran je u suprodukciji državnih televizija Poljske i tadašnje Zapadne Njemačke. Kao i prethodni nastavak serijala Kratki film o ubijanju, i ovaj je ostvaren kao dugometražni film, a osim četiriju nagrada osvojenih na Poljskom filmskom festivalu 1988. godine, iste je godine nagrađen i na festivalu u San Sebastiánu te godinu kasnije u São Paulu. Fokusiravši se na segmente svakodnevnog života u Poljskoj tijekom druge polovine 80-ih, s univerzalnim temama voajerizma, urbane osamljenosti i potisnute seksualnosti, koje tretira suptilno emotivno i s nenametljivim duhovitim odmakom, Kieślowski je variranjem detalja iz Hitchcockova Prozora u dvorište i Voajera Michaela Powella stvorio zaseban, kompleksan i osebujan etički univerzum s elaboriranjem religijskih motiva i biblijske simbolike te s protagonistima koji bivaju suočeni s moralnim dvojbama koje moraju razriješiti.
boja, 87'