Magareća koža
Peau d'âne, igrani, Francuska, 1970 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)
REŽIJA: Jacques Demy
							                                                                        
                          ULOGE:
                            Catherine Deneuve (princeza / “magareća koža”),
 Jean Marais (kralj),
 Jacques Perrin (princ),
 Delphine Seyrig (vila),
 Micheline Presle
                        
                          SCENARIJ:
                            Jacques Demy (prema istoimenoj bajci Charlesa Perraulta)
                        
                          FOTOGRAFIJA:
                            Ghislain Cloquet
                        
                          GLAZBA:
                            Michel Legrand
                        
                          MONTAŽA:
                            Anne-Marie Cotret
                        
                          KOSTIMI:
                            Gitt Magrini
                        
                          Sadržaj:
                            
Kralj i kraljica žive sretno sve do njezine iznenadne smrti. Umirućoj kraljici kralj je obećao da će se ponovo vjenčati samo ako pronađe ženu jednake ljepote i vrlina kao što je ona. Pod pritiskom svojih dvorskih savjetnika da se čim prije ponovo oženi i dobije nasljednika, kralj dođe do zaključka da je jedini način za ispunjenje obećanja koje je dao taj da se vjenča s vlastitom kćeri, princezom – ona je jedina lijepa i plemenita poput njezine majke.
Princezina kuma, ljubičasta vila, savjetuje joj da od oca traži nemoguće darove za vjenčanje – haljine boje vremena, mjeseca i sunca, no kraljev krojač uspije ostvariti svaku od tih naizgled neostvarivih zamisli. Stoga vila organizira princezin bijeg pod magarećom kožom…
 
Nakon jednokratnog izleta u Hollywood, gdje je u produkciji velikog studija Columbia napravio svoj prvi anglofoni film Model Shop i njime krahirao na kino blagajnama, Jacques Demy vratio se u Francusku i polučio Magareću kožu, adaptaciju poznate bajke Charlesa Perraulta s kraja 17. stoljeća. Demy se tom bajkom oduševio kao dijete i od početka 1960-ih želio ju je ekranizirati, a prilika se pružila nakon ogromnih uspjeha ostvarenih Cherbourškim kišobranima i Gospođicama iz Rocheforta, odnosno nakon što je zvijezda tih filmova Catherine Deneuve pristala nastupiti u Magarećoj koži. To je omogućilo velik budžet pa je Demy mogao zablistati punom snagom u onom u čemu je najjači – vizualnom stilu temeljenom na impresivnoj scenografiji i fascinantnoj paleti jarkih boja, čemu je dodao svoj također zaštitni znak, izvanrednu muzičku podlogu koju je i ovaj put kreirao njegov stalni suradnik, slavni Michel Legrand. Tu su dakako i dopadljive pjesme koje su, kao i u dotadašnjim zajedničkim filmovima, potpisali Legrand kao skladatelj i Demy kao tekstopisac.
Provokativni i subverzivni motiv incesta autor nije potisnuo kao što bi se možda moglo očekivati, no to nije smetalo publici – Magareća koža postao je najgledaniji Demyjev film u francuskim kinima, gdje ga je vidjelo gotovo tri milijuna gledatelja. Zanimljivo je da Demy i u žanru bajke nije odustao od realističkog sloja koji krasi više-manje sve njegove filmove – snimalo se u pravim dvorcima iz vremena srednjeg vijeka, a naslovna magareća koža, šokantno ali nažalost istinito, prava je koža ubijene životinje naručena iz klaonice, te očišćena i oprana. Uz Catherine Deneuve, glavne su uloge tumačili omiljeni glumac Jeana Cocteaua (Ljepotica i zvijer, film koji je jako utjecao na Demyja) Jean Marais kao kralj, te dva puta za Oscara nominirani Jean Perrin (za najbolji film kao koproducent uratka Z Coste-Gavrasa i za najbolji dugometražni dokumentarac kao koredatelj Naroda selica) kao princ.
Autor komentara: Damir Radić
boja, 91'