Twin Peaks: Vatro hodaj sa mnom
Twin Peaks: Fire Walk with Me, igrani, SAD, Francuska, 1992
REŽIJA: David Lynch
ULOGE:
Sheryl Lee (Laura Palmer),
Ray Wise (Leland Palmer),
Mädchen Amick (Shelly Johnson),
Dana Ashbrook (Bobby Briggs),
Phoebe Augustine (Ronette Pulaski),
David Bowie (Phillip Jeffries)
SCENARIJ:
David Lynch,
Robert Engels
FOTOGRAFIJA:
Ronald Víctor García
GLAZBA:
Angelo Badalamenti
MONTAŽA:
Mary Sweeney
Sadržaj:
Nakon što tijelo ubijene konobarice Terese Banks bude pronađeno zamotano u plastici, na mjesto događaja u provincijski gradić Deer Meadow s ciljem istrage ubojstva stigne FBI-jev agent Chester Desmond. Kad Desmond ubrzo nestane tijekom provođenja istrage uz pomoć kolege Sama Stanleyja, nagluhi Gordon Cole, jedan od šefova FBI-ja, kao novog istražitelja angažira specijalnog agenta Dalea Coopera. On će ubrzo shvatiti da ima posla sa zagonetnim onostranim silama, a budući da je vrlo osjetljiv i da posjeduje određene parapsihološke moći, Cooper je uvjeren da će ubojica udariti ponovo i da će nova žrtva biti također privlačna plavokosa srednjoškolka. Godinu dana kasnije u naizgled idiličnom provincijskom gradiću Twin Peaks plavokosa gimnazijalka Laura Palmer proživljava teške dane. Ona je najpopularnija djevojka u školi, ali i promiskuitetna i autodestruktivna cura koja uz sudjelovanje u orgijama upražnjava i seks za novac. Također, doživljava zastrašujuće vizije u kojima ju posjećuje i zlostavlja izuzetno agresivni Bob, muškarac demonske naravi čiji se lik u Laurinoj svijesti često prepleće s onim njezina oca Lelanda Palmera.
Realizirana dvije godine nakon premijernog prikazivanja i danas kultne TV-serije Twin Peaks, koja je 2017. godine dobila kontroverzni nastavak, fantastična horor krimi-drama premijerno 1992. godine prikazana na festivalu u Cannesu, gdje ju je publika ispratila salvama zvižduka, prednastavak je ali i svojevrsni epilog serije Davida Lyncha i Marka Frosta. Nastavljajući se na tada dvije sezone serije u kojoj su Lynch i Frost (Skandalozni Storyville, Fantastična četvorka) osebujan autorski svijet Davida Lyncha na vrlo uspio i zanimljiv način spojili s poetikom TV-sapunica, radikalno modernističko ostvarenje suscenarist kojeg je Robert Engels (serije U eteru, Andromeda) unatoč očitom trudu nije uspjelo u potpunosti i na zadovoljavajući način rekonstruirati pomaknuti svijet TV-serije. Formalno je sve na broju, i pomaknuti likovi, i bizarne situacije, i ne uvijek nedužne mlade djevojke kao predodređene žrtve, i naglašena metaforička pa i metafizička dimenzija cjeline, i fantastični onostrani detalji, i duhoviti apsurdno humorni detalji, i Lynchovo redateljsko majstorstvo, no film ipak ne funkcionira na posve skladan i zadovoljavajući način. U redateljevu tematskom fokusu i u ovom filmu, kao i u svim njegovim ostalim djelima, bez obzira gdje se, u kakvoj stvarnosti i u kojem vremenu odigravale njihove priče, je borba dobra i zla, svjetla i tame, jina i janga, plemenite naivnosti i podle proračunatosti.
boja, 134'