Eros

feature film, omnibus, romantic drama, Hong Kong, UK, France, Italy, Luksemburg, USA, 2004

DIRECTED BY: Wong Kar-wai

Eros

CAST:
Gong Li (gđica. Hua),
Chen Chang (Zhang),
Feng Tien (gdin. Jin),
Robert Downey Jr. (Nick Penrose),
Alan Arkin (dr. Pearl / Hal),
Ele Keats (žena / Cecelia),
Christopher Buchholz (Christopher),
Regina Nemni (Cloe),
Luisa Ranieri (djevojka / Linda)

SCRIPT:
Kar-Wai Wong,
Steven Soderbergh,
Michelangelo Antonioni,
Tonino Guerra

PHOTOGRAPHY:
Christopher Doyle,
Marco Pontecorvo,
Steven Soderbergh

MUSIC:
Enrica Antonioni,
Vinicio Milani,
Peer Raben

EDITING:
William Chang,
Claudio Di Mauro,
Steven Soderbergh

Synopsis:

Prva priča, Ruka. Tokom 1960-ih gospođica Hua elitna je prostitutka u Hong Kongu. Ona ima specifičan odnos sa svojim krojačem Zhangom, s kojim se upoznala kad joj je kao mladi i sramežljivi krojački naučnik došao uzeti mjere. Čekajući u hodniku, Zhang je čuo strasne zvukove iz ložnice gđice Hue, a kad ju je upoznao, razvio je prema njoj diskretnu žudnju. Njihov odnos obilježen je suptilnom erotskom napetošću koja se nikad seksualno ne realizira.

Druga priča, Ekvilibrium. Nick Penrose bavi se oglašavanjem u New Yorku 1955. i izložen je ogromnom pritisku zbog prirode svog posla. Počeo je sanjati prekrasnu nagu ženu koja ga posjećuje u njegovom stanu. Kako mu se san stalno ponavlja, odlazi svom psihijatru, dr. Pearlu…

Treća priča, Opasna nit stvari. Christopher i Chloe još se vole, ali njihova veza ugrožena je rutinom, dosadom i svađama. Šeću obalom jezera u Toskani, a posjetivši restoran na plaži ugledaju mladu i vrlo privlačnu djevojku, Lindu. Ona živi u blizini, u derutnoj srednjovjekovnoj kuli, gdje je Christopher posjeti, a ta posjeta završi seksualnim odnosom. Nakon toga, Chloe i Linda se susreću na plaži, obje obnažene...

Dvojica talijanskih i dvojica francuskih producenata udružili su se kako bi realizirali projekt posvećen legendarnom sineastu Michelangelu Antonioniju. Antonioni je u to doba već imao više od 90 godina, no još je bio aktivan, a ideju da s dvojicom mnogo mlađih, a prestižnih autora snimi film na zadanu temu erosa rado je prihvatio. Izbor je pao na Wong Kar-waija i Pedra Almodovara, no Almodovar je morao odustati (njegov namjeravani prinos omnibusu bila je priča o seksualnoj inicijaciji osmogodišnjeg dječaka) jer je bio previše zaokupljen snimanjem Lošeg odgoja, jednog od ključnih filmova svog opusa. Zamijenio ga je Steven Soderbergh, koji je izjavio da je prihvatio ponudu jer je jednostavno želio da mu se ime nađe na istom plakatu s Antonionijevim, dok je Wong svoju motivaciju izrazio elaboriranije i formalnije: „Antonioni je bio svjetlo koje je vodilo mene i moju generaciju filmotvoraca, stoga sam duboko počašćen time da mogu sudjelovati u ovom projektu i pokazati mu svoju zahvalnost“. Svaki od trojice autora imao je potpunu slobodu obraditi temu na vlastiti način, ne osvrćući se na pristupe druge dvojice kolega. Wong se odlučio na rafinirano tematiziranje erotske čežnje i žudnje u odnosu dvoje pripadnika različitih klasa, bez seksualne realizacije, Soderbergh na humorni rakurs i erotsku imaginaciju, a, zanimljivo, daleko najstariji među trojicom autora, Antonioni, koji je adaptirao vlastitu knjigu Ta kuglana na Tiberu, jedini je imao eksplicitno erotski odnosno seksualni pristup temi. U očima mnogih kritičara, osobito američkih, to mu se obilo o glavu jer je njegova priča označena kao najslabija, posve promašena, a najhvaljenija je bila ona Wongova, koja je kritičare dojmila suptilnošću tretmana erotskog. Wong je pohvale zaslužio, ali Antonioniju, kojem je to bio posljednji film, nanesena je takvim kritikama velika nepravda, jer njegovo ostvarenje fascinira mladalačkim pogledom i energijom, te na kraju krajeva hrabrošću da u vrlo poznim godinama riskira svoj kanonizirani status otvorenim interesom za 'trivijalnu' seksualnost i 'seksistički' pristup ženskom tijelu.

color, 104'

Trailer