Through a Glass Darkly

Såsom i en spegel, feature film, drama, Sweden, 1961

DIRECTED BY: Ingmar Bergman

Through a Glass Darkly

CAST:
Harriet Andersson (Karin),
Gunnar Björnstrand (David),
Max von Sydow (Martin),
Lars Passgård (Minus)

SCRIPT:
Ingmar Bergman

PHOTOGRAPHY:
Sven Nykvist

MUSIC:
Erik Nordgren

EDITING:
Ulla Ryghe

Synopsis:

Mentalno nestabilna Karin upravo je izišla s liječenja u psihijatrijskoj bolnici, a želeći ubrzati svoje ozdravljenje odluči sa suprugom Martinom, liječnikom koji joj ne može pomoći, otputovati na odmor kod članova obitelji na jednom otoku. No ni u kome od njih neće pronaći potrebnu potporu, jer je njezin otac, pisac David, hladan i otuđen čovjek, a njezin plahi mlađi brat Minus je mladić koji se bori s vlastitim emotivnim problemima. Karinino stanje će se tako postupno početi pogoršavati, te će početi patiti od halucinacija i vjerovanja da će Bog doći kroz zid napuštene spavaće sobe na katu. Povjerovat će i da ona prolaskom kroz taj zid može ući u drugi svijet, kao i da je pauk sam Bog te da razgovarajući s njim razgovara s Bogom. Naposljetku će se ona i nesigurni Minus upustiti u incestuozni odnos.

Godine 1962. nagrađena Oscarom za najbolji film s neengleskog govornog područja, iste godine nagrađena u Berlinu te sljedeće godine nominirana za Oscara u kategoriji najboljeg izvornog scenarija, psihološka drama scenarista i redatelja Ingmara Bergmana jedan je od njegovih najosobnijih projekata. Prvi nastavak autorove neformalne trilogije o vjeri, koju zaokružuju filmovi Pričesnici i Šutnja prema nekim je izvorima temeljen na kratkoj priči The Yellow Wallpaper američke prozaistice, pjesnikinje i humanistice Charlotte Perkins Gilman, njezinoj poluautobiografskoj priči koju je napisala nakon nekoliko napada postpartalne psihoze. Bergman je lik otuđenog Davida u dobroj mjeri koncipirao prema samome sebi, film je posvetio svojoj tadašnjoj supruzi, pijanistici Käbi Laretei, a sniman je na švedskom otoku Fårö, na kojem je i sam ljetovao. Impresivno režirano djelo fascinantne ugođajnosti strukturirano je po uzoru na Strindbergove drame, u tri čina i sa samo četiri lika koji funkcioniraju kao svojevrsni glazbeni kvartet, i jedan je od prvih Bergmanovih komornih filmova u kojem redatelj na promišljen, vrlo intrigantan i provokativan način tematizira i odnos prema Bogu i religiji općenito.

b/w, 89’

Trailer