Prizori iz bračnog života

Scener ur ett äktenskap, igrani, drama, Švedska, 1973

REŽIJA: Ingmar Bergman

Prizori iz bračnog života

MONTAŽA:
Siv Lundgren

Sadržaj:

Film postaje dostupan za online prikazivanje u petak 12. lipnja u 20 sati, a nakon toga ostaje dostupan još 24 sata. Film ima hrvatske podnaslove, a gledanje je moguće samo iz Hrvatske.

Upute o gledanju filma preko Vimeo online platforme pogledajte na: LINK

Šveđanin Johan i njegova supruga Marianne čine se savršenim bračnim parom, podjednako uspješnim i na obiteljskom i na poslovnom planu. U braku su već deset godina i žive ugodno s dvjema kćerima. Nakon što jednog dana dadu televizijski intervju o svom braku, u kojem pokušaju objasniti tajnu skladnog odnosa, navečer ugoste obiteljske prijatelje, supružnike Petera i Katarinu koji se tijekom večere posvađaju zbog ograničenja koja u braku postavljaju jedno drugom. Kad mu Marianne uskoro otkrije da je opet trudna, Johan na njezino iznenađenje vijest primi bez oduševljenja te ju čak uspije nagovoriti na pobačaj. Zbog te odluke Marianne će početi patiti tjelesno i mentalno, sve dok joj Johan ne prizna da je u vezi s mlađom ženom. Dok on ne razmišlja o tome koliko ju je svime povrijedio, ona je potpuno potresena njegovim priznanjem nevjere.

Godine 1975. ovjenčana Zlatnim globusom u kategoriji najboljeg stranog filma, drama scenarista i redatelja Ingmara Bergmana izvorno je realizirana i prikazana kao televizijska serija od šest nastavaka, da bi je autor naknadno skratio na dugometražni film u trajanju od nepuna tri sata. Identično TV-seriji, i film je podijeljen u šest prizora kroz koje se postupno elaborira bračni odnos, sa svim svojim proturječjima. Dok Erland Josephson u liku Johana figurira kao svojevrsni Bergmanov alter-ego, redateljeva nekadašnja partnerica Liv Ullmann izražajnim licem koje osobito do izražaja dolazi u redatelju omiljenim krupnim planovima sjajno dočarava suptilne karakterno-psihološke nijanse pasivne supruge Marianne. Autorski prosede je naglašeni realizam s malo konkretnih zbivanja i mnogo krupnih planova, temeljen dominantno na dijalozima u komornim ambijentima. Prizora u eksterijerima je malo, u filmu nema ni glazbe niti bilo čega što bi odvlačilo pozornost sa središnjeg odnosa dvaju likova, a sporednu rolu Katarine ostvarila je također Bergmanova bivša ljubav i česta suradnica Bibi Andersson.