Uljez

L’innocente, igrani, romantična drama, Italija, Francuska, 1976

REŽIJA: Luchino Visconti

Uljez

ULOGE:
Giancarlo Giannini (Tullio Hermil),
Laura Antonelli (Giuliana Hermil),
Jennifer O'Neill (Teresa Raffo),
Rina Morelli (Tullijeva majka),
Massimo Girotti (grof Stefano Egano),
Didier Haudepin (Federico Hermil)

SCENARIJ:
Suso Cecchi D'Amico,
Enrico Medioli,
Luchino Visconti (prema romanu Gabrielea D'Annunzia)

FOTOGRAFIJA:
Pasqualino De Santis

GLAZBA:
Franco Mannino

MONTAŽA:
Ruggero Mastroianni

Sadržaj:

Rim krajem 19. stoljeća. Tullio Hermil bogati je aristokrat u braku sa suprugom Giullianom koju zanemaruje zbog posesivne ljubavnice Terese Raffo. U njemu se pobudi novi erotski interes za suprugu, a splasne želja za Teresom kad shvati koliko je Giulliana sretna otkad je počela ljubavnu vezu s romanopiscem Filippom D'Arboriom, s kojim naposljetku ostane trudna. Tullio je požuruje da napravi pobačaj, ali ona odbija to učiniti. U međuvremenu D'Arborio se razboli od tropske groznice…

Uljez je posljednji film Luchina Viscontija koji je režirao već ozbiljno bolestan, a nakon što je umro od moždanog udara dovršio ga je montažer Ruggero Mastroianni, mlađi brat slavnog glumca Marcella Mastroiannija. Tema filma, baziranog na romanu Gabrielea D'Annunzija (naslov romana je Uljez, a filma Nevina, međutim u nas se i za film uvriježio naslov Uljez), jesu dvostruki spolno-rodni standardi i seksualni šovinizam, odnosno potlačenost nevinih od strane svojevrsnih psihopata. Riječ je o intrigantnom i snažnom ostvarenju kojim je dostojno zaključen jedan od najvećih filmskih opusa druge polovice dvadesetog stoljeća, ostvarenju koje podjednako impresionira Viscontijevom režijem i glumačkim nastupima Giancarla Gianninija, Laure Antonelli i kratkotrajne američke zvijezde Jennifer O'Neill (Rio Lobo, Ljeto '42.), koja je nasinkronizirana na talijanski. Zanimljivo je da ta, kako se pokazalo, dobitna glumačka podjela nije bila prvi Viscontijev izbor – on je u glavnim ulogama želio Alaina Delona i Romy Schneider kao nekadašnji stvarni ljubavni par, no otkup Delonova ugovora od njegovih producenata iznosio bi milijun dolara, što je bilo previše, a Schnedier je bila trudna. Viscontiju nije uspio ni angažman Charlotte Rempling i Ryana O'Neala, pa se naposljetku odlučio za Gianninija, omiljena glumca Line Wertmüller, i tadašnju zvijezdu u usponu Lauru Antonelli (druga rođena Puljanka s kojom je surađivao nakon Alide Valli u Bijelim noćima). Uljez je nagrađen talijanskom verzijom Oscara, nagradom David di Donatello, za najbolju muziku (skladatelj Franco Mannino).

boja, 112'

Trailer