Damir Čučić
Brežice, Slovenija, 1972
Redatelj, scenarist i producent više od trideset eksperimentalnih, kratkih igranih i dokumentarnih filmova. Montažer više od sedamdeset eksperimentalnih i dokumentarnih filmova. Radovi su mu prikazani na festivalima, projekcijama, retrospektivama i TV postajama u Hrvatskoj i Europi (Danska, Nizozemska, Njemačka, Austrija, Francuska, Mađarska, Bosna i Hercegovina, Srbija…) gdje je osvojio 10 nagrada.
Važniji redateljski radovi su mu kratki dokumentarni filmovi Na krivom mjestu u krivo vrijeme (1998), Četvrta smjena (1999), Bića sa slika (1999), Free Space (2001), Zaboravljeni (2002), kratkometražni eksperimentalni Onkraj (2003, koredatelj), Arabeska (2004) i kratki igrani film Stolac za ljuljanje (2005).
Njegov igranofilmski debi Pismo ćaći osvojio je na Puli 2012. četiri Zlatne arene i Brezu za najboljeg redatelja debitanta.
Filmografija
Filmovi redatelja
Bića sa slika
(1999)
Režija: Damir Čučić
FOTOGRAFIJA: Boris Poljak
Sadržaj:
Priča o hrvatskom branitelju, glazbeniku i kuharu Darku Živkoviću, koji je kao Vukovarac iskusio ratnu patnju i bol gubitka obitelji. Kao prognanik pronašao je novi život u Murteru gdje je zasnovao novu obitelj, no i u miru novoga života svoje mjesto imaju njegovi mrtvi, njegova ’bića sa slika’.
boja, 30 min
Pismo ćaći
(Hrvatska, 2012)
Režija: Damir Čučić
FOTOGRAFIJA: Boris Poljak
Sadržaj:
Sredovječni Milivoj (Milivoj Beader) čovjek je koji svom starom ocu Jovi (Mate Gulin) šalje video-poruke u kojima mu ponekad i pod utjecajem alkohola otvoreno nabraja sve ono čime ga je otac u životu povrijedio. Jovo živi u malom mjestu u dalmatinskom zaleđu nedaleko Drniša, a riječ je o grubu, naprasitu i također alkoholu sklonu čovjeku koji je sina u djetinjstvu često psihofizički zlostavljao te mu priređivao situacije intenzivna poniženja i straha. Kroz sinove poruke ocu otkriva...
boja, 72'
Rakijaški dnevnik
(Hrvatska, 2015)
Režija: Damir Čučić
FOTOGRAFIJA: Boris Poljak
Sadržaj:
Profesionalni tonski snimatelj Eric Maria Strom, pravim imenom Mario Haber, tijekom više od jednog desetljeća u svom je domu ilegalno pekao rakiju. Njegova kuća u središtu Samobora tako je postala svojevrsni hram posvećen rakiji, a Mario je na degustaciju ilegalno proizvedenih rakija i likera u svom podrumu pozivao prijateljice i prijatelje. Tijekom procesa proizvodnje rakije i njezine degustacije snimao je razgovore ljudi okupljenih u kući i oko fermentora, podjednako kao i zvukov...
boja, 81'
Lučonoša
(2009.)
Režija: Damir Čučić
Sadržaj:
Film se zasniva na optičkom eksperimentu s točkastim izvorima svjetla i odgovarajućim filterima. Tijekom eksperimenta svijetlo prolazi kroz prepreku, a prepreka je ljudska šaka. Pokretima šake i prstiju ispred objektiva nastaju zanimljivi kromatski oblici. Krajnji rezultat je optička avantura u kojoj je svjetlo instrument, a prsti na instrumentu izvode (sviraju) svojevrsnu vizualnu glazbu.
boja, digi beta, 5 min
Sky spirits
(2010.)
Režija: Damir Čučić
FOTOGRAFIJA: Boris Poljak
Sadržaj:
Osnova eksperimentalnog filma Sky Spirits dokumentarne su snimke vatrometa. Snimke su autori skupljali od 2001. – 2008. godine. Eksperiment istražuje krajnje mogućnosti vatrometa kao svjetlosnog izvornika, i to tako da su dokumentirani dinamični svjetlosni obrasci propuštani kroz video procesore, a krajnji rezultat su kromatski bogati animirani uzorci. Materijal je “laboratorijski“ obrađen i zatim uređen u filmsku cjelinu, a pritom se poštivala dramaturgija vatrometa, i korišten je originalni zv...
boja, digi beta, 6 min
Arabeska
(2004.)
Režija: Damir Čučić
FOTOGRAFIJA: Boris Poljak
Sadržaj:
Film slijedi i metrički strukturira zatečeni geometrizam gradskih površina i prometnih pravaca, koristeći se tramvajem kao vremenskom kapsulom, a izrezom tramvajskog prozora kao okvirom urbanoga krajolika snimljena iz pokreta...
boja, digi beta, 10 min
Free space
(2001.)
Režija: Damir Čučić
Sadržaj:
Ono što se jednom gleda, vječno se pamti. Pred vašim očima je jedina predstava koja nema cenzure u Hrvatskoj. Mala prostorija, a velika čudesa. Čovjek-zmija, čovjek-žaba, čovjek-ptica, čovjek koji je rođen da bude nepobijeđen. Veliki majstor spektakla i čuda, najveći čudotvorac ovoga svijeta.
boja, digi beta, 21 min
City killer
(2007.)
Režija: Damir Čučić
Sadržaj:
Apokaliptična urbana sredina. Ubojica vreba cilj. Bijeg s poprišta.
boja, digi beta, 7 min
Stolac za ljuljanje
(2005.)
Režija: Damir Čučić
FOTOGRAFIJA: Boris Poljak
Sadržaj:
Jurin se 'stolac' zaljuljao kada je počeo rat. Ali, ne samo njemu, nego i cijeloj njegovoj generaciji. Između maglovite slike budućnosti, u kojoj ne vidi sebe, i ratničke prošlosti što prosijava kroz fotografske negative u njegovu laboratoriju, Juri ostaje samo vječni nemir…
boja, digi beta, 28 min
Ljetnikovac
(Hrvatska, 2018)
Režija: Damir Čučić
FOTOGRAFIJA: Boris Poljak
Sadržaj:
U opustjelom hotelu Trakošćan izvan sezone i tijekom zime, slijepi snimatelj dokumentarnih radio drama Vojin zasebno dočekuje troje svojih sugovornika. Dok se svatko od njih smješta u sobama i obavlja ritualizirane radnje tuširanja i osobne higijene, Vojin ih pobliže upoznaje tijekom druženja u hotelskom restoranu, u kojem su jedini gosti, a potom ih posjeda u fotelje sučelice sebi i snima razgovore s njima. Središnja tema njihovih razgovora su traume iz djetinjstava...
boja, 73'
Mitch – Dnevnik jednog šizofreničara
(Hrvatska, 2014)
Režija: Damir Čučić
FOTOGRAFIJA: Mišel Skorić
Sadržaj:
Mišel Škorić zvani Mitch četrdesetogodišnji je pacijent Psihijatrijske bolnice Rab, shizofreničar čije liječenje traje već niz godina i koji je snimanje prihvatio kao svojevrsnu terapiju filmom. Tijekom razdoblja od četiri godine pratimo Mitchovu svakodnevicu koja se odvija u krugu psihijatrijske bolnice i izvan nje, a u tom vremenu i on kao suautor stvara dokumentarni film kao umjetničko djelo. Njegova filmska terapija odvija se u nekoliko faza, ponajviše kroz zadatk...
boja, 70'
Polako nikuda
(Hrvatska, 2023 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5))
Režija: Damir Čučić
FOTOGRAFIJA: Marinko Marinkić
Sadržaj:
Film prikazuje glavne likove Olega i Martu primjenom postupka varijantne repeticije - isti događaj ispričan je dva puta za redom, samo što je drugi put izmjenjen. Oleg je student vizualnih umjetnosti, ovisan o drogama, a Marta je knjižničarka, ovisna o mnogočemu. Njihovi su portreti napravljeni kao ogledala, a njihove avanture prikazane su epizodama vucaranja po kvartu, seksa, obećavanja, pijančevanja i smrti.