Velimir Stojanović pionir je crnogorske poslijeratne kinematografije. Bio je asistent redatelja Vladimira Pogačića u filmu
Priča o fabrici (1949.), a samostalno je režirao mnogobrojne kratkometražne dokumentarne filmove od 1950. do 1954. godine. Njegov prvi dugometražni igrani film ujedno je i prvi crnogorski dugometražni igrani film
Lažni car (1955.). Riječ je o povijesnoj biografskoj drami snimljenoj u produkciji crnogorskog Lovćen filma za koju je scenarij napisao Ratko Đurović. U istom aranžmanu snimio je i brojne prethodne dokumentarne filmove, a nastavlja i igranima. Đurović i Stojanović kao tandem postali su vodeći filmski stvaraoci tog razdoblja. Idući zajednički igrani film je komedija
Zle pare (1956.) o stvarnom povijesnom događaju. Radnja filma smještena je u vrijeme raspada Kraljevine Jugoslavije, ali tema novca i njegova utjecaja na ljude čine je uvijek aktualnom. To vrijedi još i više za komediju
Četiri kilometra na sat (1958.) koja govori o suparničkoj borbi za političku vlast. Film je snimljen u Beogradu kao prvi film u tadašnjoj Jugoslaviji rađen u
cinemascope tehnici. Posljednji zajednički film im je ratna drama
Campo Mamula (1959.) o zatvorenicima tijekom Drugog svjetskog rata na istoimenom otoku u Crnoj Gori. Nažalost, Stojanović je preminuo od tuberkuloze prije nego je film stigao u kina. O spomenutom otoku Mamula snimio je prije i nekoliko kratkometražnih filmova. Među dokumentarnim filmovima ističu se:
Iz našeg pomorstva (1950.),
Da nas niko ne iznenadi (1951.),
Njegoš (1951.),
Mrtvi grad (1952.),
Bar (1953.),
Zatočenici mrijet naviknuti (1953.),
Utkani tokovi (1954.),
Pjesme o sužnju (1954.) i
Naša tamnovanja (1954.).
Filmografija
Campo Mamula (1959)
Četiri kilometra na sat (1958)
Zle pare (1956)
Lažni car (1955)
Naša tamnovanja (1954) (kratkometražni dokumentarni)
Pjesme o sužnju (1954) (kratkometražni dokumentarni)
San nad bezdnom (1954) (kratkometražni dokumentarni)
U odbojima sunca (1954) (kratkometražni dokumentarni)
Za život (1954) (kratkometražni dokumentarni)
Utkani tokovi (1954) (kratkometražni dokumentarni)
Jovan Jovanović - Zmaj (1954) (kratkometražni dokumentarni)
Zatočenici mrijet naviknuti (1953) (kratkometražni dokumentarni)
Bar (1953) (kratkometražni dokumentarni)
Djelo Tripa Kokoljica (1952) (kratkometražni dokumentarni)
Mrtvi grad (1952) (kratkometražni dokumentarni)
Trinaesti juli (1952) (kratkometražni dokumentarni)
Njegoš (1951) (kratkometražni)
U slavu Njegoša (1951) (kratkometražni dokumentarni, koredatelj)
Priča sa Vlasine (1951) (kratkometražni dokumentarni, koredatelj)
Da nas niko ne iznenadi (1951) (kratkometražni dokumentarni)
Iz našeg pomorstva (1950) (kratkometražni dokumentarni)