Poljski filmski i kazališni redatelj, scenarist, producent, predavač i autor. Studirao je fiziku na sveučilištu u Varšavi (1955.-1959) i filozofiju na Jagelonskome sveučilištu u Krakówu (1959.-1962.) da bi potom 1966. godine diplomirao na filmskoj školi u Łódźu. Prve, amaterske kratkometražne filmove počeo je snimati potkraj pedesetih prošloga stoljeća, a u Łódźu je diplomirao kratkim
Smierc prowincjala. Počeo je snimati i za televiziju, kratkometražne dokumentarne i igrane filmove. Prvi dugometražni igrani film za kino tržište snimio je 1969. godine
Struktura kristala (Struktura krysztalu) i osvaja nagradu za najbolji scenarij 1970. na filmskom festivalu u Mar del Plati i nagradu grada Valladolida na tamošnjem filmskom festivalu. Tijekom sedamdesetih snimio je najpoznatija djela, snimajući paralelno i za televiziju. Drugi po redu kino film
Obiteljski život (Zycie rodzinne, 1970.) donio mu je Srebrnog Huga u Chicagu 1971. godine i San Gregorio nagradu u Valladolidu 1972. godine.
Iluminacija (Iluminacja, 1973.) je osvojila FIPRESCI nagradu, Zlatnu nagradu i nagradu ekumenskog žirija u Locarnu 1973., a primio je i posebnu nagradu žirija u domovini, na poljskom filmskom festivalu 1974. godine. Slijedili su nagrađivana
Tromjesečna bilanca (Bilans Kwartalny, 1974.) s Majom Komorowskom u glavnoj ulozi. U poljsko-njemačkoj produkciji snimio je krimi dramu
Pittsville - Ein Safe voll Blut (1975.), a potom se vratio svojem prepoznatljivom izričaju s nagrađenom dramom
Barwy ochronne (1976.). Film je osvojio Zlatnoga lava i nagradu za najbolji scenarij na poljskom filmskom festivalu 1997. godine, primivši nagrade i na festivalima u Teheranu i Rotterdamu. Tijekom sedamdesetih razvio je svoj centralni tematski lik, čovjeka stavljena u poziciju odabira između osobnih vrijednosti i izazova koji ga tjera na njihovo odbacivanje. Pitanje moralnih izbora i kompromisa između osobne slobode i praktična života koji je ograničava nastavlja u
Spirali (1978.) kojom je zaključio desetljeće. U osamdesetima nastavlja snimati za televiziju i raditi na njemačkim produkcijama, a kao sad već priznati redatelj ostvaruje filmove i u međunarodnim produkcijama s glumcima iz Poljske, Njemačke, Engleske i Francuske. Među njegovim filmovima izdvajaju se
Konstanta (Constans, 1980.),
Imperativ (1982.),
Godina mirnog sunca (Rok spokojnego slońca, 1984.) u kojem ponovno surađuje s Majom Komorowskom u glavnoj ulozi, a film osvaja Zlatnog lava u Veneciji 1984. godine. Slijedi
Paradigma (1985.) u kojoj je surađivao s talijanskim glumcem Vittorijem Gassmanom,
Wherever You Are... (1988.) s engleskim glumcem Julianom Sandsom i
Stan posiadania (1989.) u kojem se vraća poljskom postavu glumaca. U devedesetima, uz nekoliko televizijskih filmova i serija snima
Zycie za zycie (1991.),
Tihi dodir (Dotkniecie reki, 1992.) u kojem surađuje s Maxom von Sydowom u glavnoj ulozi,
Cwal (1996.) s Majom Komorowskom koja za ulogu osvaja nagradu za najbolju glumicu (a Zanussi nagradu kritičara) na poljskom filmskom festivalu 1996. godine. Prema drami Pape Ivana Pavla II snima
Our God's Brother (1997.). Sredinom devedesetih započeo je televizijsku seriju srednjemetražnih filmova
Priče za vikend (Opowiesci weekendowe) u poljskoj produkciji, s prvim dijelom
Damski interes (1996.) i posljednjim, osmim dijelom 2001. godine pod nazivom
Skarby ukryte. Drama u kojoj se pozabavio pitanjem smrtnosti
Život kao smrtonosna seksualno prenosiva bolest (Zycie jako smiertelna choroba przenoszona droga plciowa, 2000.) osvojila je brojne poljske filmske nagrade (
Orla za film, producenta, redatelja, scenarij, glavnog glumca, montažu i glazbu na poljskim filmskim nagradama 2001. godine i
Zlatnog lava, nagradu kritičara i najboljeg glumca na poljskom filmskom festivalu 2000. godine). Nakon nje uslijedili su
Suplement (2002.), međunarodna koprodukcija
Persona non grata (2005.), talijanska
Il sole nero (2007.), poljska
Serce na dloni (2008.) i trenutno posljednji film
Rewizyta (2009.). Osim aktivnog rada na snimanju filmova, ravnatelj je poljskog filmskog studija TOR u Varšavi i član Europske filmske akademije. Napisao je nekoliko knjiga o filmu (O montażu w filmie amatorskim, 1968.; Rozmowy o filmie amatorskim, 1978.) i autobiografiju Pora Umierać (1999.). Aktivan je predavač na brojnim europskim sveučilištima (Lodz, Silesian sveučilište u Katówicama, Nacionalna filmska škola u Velikoj Britaniji, škole u Danskoj i Švicarskoj). Osim na filmu, radio je i kao kazališni redatelj u Krakówu, Bonnu, Milanu, Palermu, Baselu i Rimu. Dobitnik je brojnih nagrada i počasnih doktorata. Na indijskom filmskom festivalu u Goi 2012. godine primio je nagradu za životno djelo.
Filmografija
Rewizyta (2009)
Serce na dloni (2008)
Il sole nero (2007)
Persona non grata (2005)
Solidarnosc, Solidarnosc... (2005) (omnibus, dio Tanks)
Suplement (2002)
Skarby ukryte iz ciklusa Priče za vikend (Opowiesci weekendowe) (2001) (TV, srednjemetražni)
Dusza spiewa iz ciklusa 'Priče za vikend (Opowiesci weekendowe) (2001) (TV, srednjemetražni)
Život kao smrtonosna seksualno prenosiva bolest (Zycie jako smiertelna choroba przenoszona droga plciowa, 2000)
Istota (2000)
Niepisane prawa iz ciklusa Priče za vikend (Opowiesci weekendowe) (1998) (TV, srednjemetražni)
Linia opózniajaca iz ciklusa Priče za vikend (Opowiesci weekendowe) (1998) (TV, srednjemetražni)
Ostatni krag iz ciklusa Priče za vikend (Opowiesci weekendowe) (1998) (TV, srednjemetražni)
Our God's Brother (1997)
Slaba wiara iz ciklusa Priče za vikend (Opowiesci weekendowe) (1997) (TV, srednjemetražni)
Cwal (1996)
Urok wszeteczny iz ciklusa Priče za vikend (Opowiesci weekendowe) (1996) (TV, srednjemetražni)
Damski interes iz ciklusa Priče za vikend (Opowiesci weekendowe) (1996) (TV, srednjemetražni)
Dodir (Dotkniecie reki, 1992)
Das lange Gespräch mit dem Vogel (1992) (TV)
Napoléon et l'Europe (1991) (TV serija, 1 nastavak)
Rosja dzisiejsza (1991) (TV)
Obrazy i dzwieki (1991) (TV)
Zycie za zycie (1991)
Witold Lutoslawski in Conversation with Krzysztof Zanussi (1990) (TV, srednjemetražni dokumentarni)
Stan posiadania (1989)
Wherever You Are... (1988)
Mia Varsavia (1987) (TV, kratkometražni dokumetarni)
Wygasle czasy (1987) (srednjemetražni, dokumentarni)
Paradigma (1985)
Blaubart (1984) (TV)
Godina mirnog sunca (Rok spokojnego slonca, 1984)
Capitali culturali d'Europa (TV serija, 1 nastavak, 1983)
Imperativ (1982)
Die Unerreichbare (1982) (TV)
Versuchung (1982) (TV)
Iz jedne daleke zemlje (From a Far Country, 1981)
Kontrakt (1980) (TV)
Konstanta (Constans, 1980)
Wege in der Nacht (1979) (TV)
Mein Krakau (1979) (TV, srednjemetražni dokumentarni)
Spirala (1978)
Haus der Frauen (1978) (TV)
Kameleon (Barwy ochronne, 1977)
Lutoslawski, Penderecki, Baird (1977) (TV)
Brigitte Horney (1977) (kratkometražni, dokumentarni)
Lekcja anatomii (1977) (TV, srednjemetražni)
Pittsville - Ein Safe voll Blut (1975)
Tromjesečna bilanca (Bilans kwartalny, 1975)
Nachtdienst (1975) (TV, srednjemetražni)
Hipoteza (1973) (TV, kratkometražni)
Iluminacija (Iluminacja, 1973)
Za sciana (1971) (TV, srednjemetražni)
Rola (1971) (TV, kratkometražni)
Obiteljski život (Zycie rodzinne, 1970)
Góry o zmierzchu (1970) (TV, kratkometražni)
Struktura kristala (Struktura krysztalu, 1969)
Zaliczenie (1968) (TV, kratkometražni)
Smierc prowincjala (1968) (kratkometražni)
Krzysztof Penderecki (1968) (TV, kratkometražni dokumentarni)
Twarza w twarz (1967) (TV, kratkometražni)
Komputery (1967) (kratkometražni)
Przemysl (1966) (TV)
Maria Dabrowska (1966) (TV)
Swiadek (1964) (kratkometražni)
Studenci (1962) (kratkometražni)
Ulan i dziewczyna (1961) (kratkometražni)
Samolot z Budapesztu (1961) (kratkometražni)
Holden (1961) (kratkometražni)
Spojrzenie zza wgla (1960) (kratkometražni)
Parasol (1960) (kratkometražni)
Lapaj zlodzieja (1960) (kratkometražni)
Recepta dla Johna (1959) (kratkometražni)
Dach (1959) (kratkometražni)
Chlopcy z wykrotu (1959) (kratkometražni)
Cement i slowa (1959) (kratkometražni)
Tramwaj do nieba (1958) (kratkometražni)
Diabel kulawy (1958) (kratkometražni)