In the Mood for Love
Faa yeung nin wah, feature film, romantic drama, Hong Kong, China, 2000 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)
DIRECTED BY: Wong Kar-wai
CAST:
Maggie Cheung (Su Li-zhen - gđa. Chan),
Tony Chiu-Wai Leung (Chow Mo-wan),
Siu Ping-Lam (Ah Ping),
Tung Cho 'Joe' Cheung,
Rebecca Pan (gđa. Suen)
SCRIPT:
Wong Kar-Wai
PHOTOGRAPHY:
Christopher Doyle,
Pun-Leung Kwan,
Ping Bin Lee
MUSIC:
Michael Galasso,
Shigeru Umebayashi
EDITING:
William Chang
COSTUMES:
William Chang
Synopsis:
Hong Kong, 1962. Novinski urednik Chow Mo-wan useljeva se u novi stan sa svojom suprugom. Istog dana u istu zgradu useli i tajnica Su Li-zhen sa svojim suprugom. Oba bračna para izbjeglice su iz Šangaja. Kako su njihovi supružnici često odsutni, Chow i Li-zhen se međusobno zbližavaju i postaju dobri prijatelji. Ubrzo šokirani saznaju da su njihovi bračni partneri međusobno postali ljubavnici. Godine prolaze, a Chow i Li-zhen razvijaju bliskost, no iako su oboje svjesni svojih osjećaja, ne prelaze nevidljivu granicu implicitne i eksplicitne intimnosti…
Raspoloženi za ljubav najslavniji su film iznimnog opusa Wong Kar-waija, onaj koji mu je donio najveća svjetska priznanja i nepovratno ga uvrstio u kanon najvećih filmskih autora suvremenog doba. Ako mu je prethodne filmove kojima je stekao internacionalnu afirmaciju, poput Chunking ekspresa, Palih anđela i Sretnih zajedno, obilježavao godardovski dinamizam, Raspoloženi za ljubav oslanjali su se na drugi pol modernističkog nasljeđa, onaj smirenog profinjenog stila i promeditativnog ugođaja koji prizivaju Bressona, Resnaisa i Ozua. Tema emotivnog susprezanja i tankoćutne diskretnosti prepoznatljivo je dalekoistočna (iste godine kad i Wong, njome se bavio Ang Lee u također slavnom filmu Tigar i zmaj), iako nipošto lišena univerzalnosti, čemu uostalom svjedoči činjenica da je upravo zapadnjačka kritika uzdigla film na pijedestal ultimativnog remek-djela.
Doista, prožimanje tematiziranja suptilnih čuvstava i suptilnog stila kojim se ta tema oblikuje fascinantno je, jedinstvo ritma, kolora, kompozicije kadra i rafinirane emocionalnosti (istovremeno suzdržane i iznimno intenzivne ljubavne čežnje) ostavlja bez daha, podsjećajući na srodno stilsko-psihološko filigranstvo Henryja Jamesa na tlu književne umjetnosti. Produkcija filma bila je vrlo složena, snimanje je dugo trajalo, dvoje glavnih, Wongu omiljenih glumaca, Tony Leung Chiu-Wai i Maggie Cheung, bilo je dovedeno do ruba izdržljivosti (Wong je snimao i po trideset repeticija), a konačna verzija dovršena je u jutro na dan svjetske premijere u Cannesu (Wong je još snimao i montirao tjedan dana prije premijere).
Na najprestižnijem svjetskom festivalu Raspoloženi za ljubav dobili su Veliku tehničku nagradu te nagradu za najboljeg glumca (Tony Leung Chiu-Wai postao je prvi hongkonški glumac koji ju je osvojio), dok je Zlatna palma pripala Plesačici u tami Larsa von Triera. Festival u Busanu 2015. smjestio je Wongovo ostvarenje na treće mjesto liste sto najboljih azijskih filmova, iza Ozuove Priče iz Tokija i Kurosawina Rašomona, a godinu kasnije BBC ga je na svojoj listi najboljih fillmova 21. stoljeća stavio na drugo mjesto iza Lynchova Mulholland Drivea, dok je ove godine na listi najboljih filmova svih vremena magazina Time Out zauzeo osmo mjesto. Sofia Coppola istaknula je Raspoložene za ljubav kao ostvarenje koje je imalo ključni utjecaj na nastanak njezina kultnog filma Izgubljeni u prijevodu.
color, 98'