Suspicion
feature film, triler, USA, 1941
DIRECTED BY: Alfred Hitchcock
CAST:
Cary Grant (Johnnie Aysgarth),
Joan Fontaine (Lina McLaidlaw),
Cedric Hardwicke (general McLaidlaw),
Nigel Bruce (Beaky),
May Whitty (gđa. McLaidlaw)
SCRIPT:
Samson Raphaelson,
Joan Harrison,
Alma Reville (based on novel by Anthony Berkeley)
PHOTOGRAPHY:
Harry Stradling Sr.
MUSIC:
Franz Waxman
EDITING:
William Hamilton
Synopsis:
Mlada Lina McLaidlaw kći je umirovljenog britanskog generala koja krajem 30-ih godina prošlog stoljeća živi u raskošnoj seoskoj kući s roditeljima. Ona je plaha i sramežljiva djevojka koja je vrlo zakopčana u komunikaciji sa suprotnim spolom, a to njezinim roditeljima u suštini i odgovara, jer se nadaju da će kći čitavog života skrbiti o njima. No Lina ipak mašta o bijegu iz roditeljskog doma u kojem se osjeća sputanom, a prilika za to ubrzo će joj se ukazati u liku naočitog i šarmantnog zavodnika Johnnieja Aysgartha, kojeg će jednog dana slučajno upoznati tijekom vožnje vlakom. Iako će ona u početku odolijevati njegovim zavodničkim čarima, uskoro će ipak popustiti i zaljubiti se u markantnog mladića. No Lina ne zna da je Johnnie playboy koji čini se živi od novca koji mu posude prijatelji, a kad u njihovoj vezi nakon razdoblja sreće uslijede vjenčanje iz snova i idilični medeni mjesec, ona će povjerovati da je pronašla savršenog muškarca. No kad uskoro uslijedi zajednički život, Lina će početi otkrivati da je Johnnie drugačija osoba no što joj se činilo. Osim što nije jasno od čega on živi, a mnogo novca troši i na kocku, i njegov prijatelj i poslovni partner Beaky nedavno je ubijen pod zagonetnim okolnostima. Da nevolja bude veća, Johnnie ubrzo sve češće počne pričati o načinima na koje se može počiniti ubojstvo, a to će u Lini izazvati bojazan da bi on zbog novca mogao biti sposoban i počiniti zločin.
Godine 1942. nominirana za Oscara u kategorijama najboljeg filma i glazbe, koju je skladao dvostruki oskarovac Franz Waxman (Bulevar sumraka Billyja Wildera, Mjesto pod suncem Georgea Stevensa), te ovjenčana onim za najuspjeliju glavnu žensku ulogu koju je sjajno interpretirala Joan Fontaine (Rebecca, Pismo nepoznate žene), izvrsna noirovska psihološka triler-drama Sumnja adaptacija je romana Before the Fact (Prije činjenice) britanskog pisca Anthonyja Berkeleya Coxa, koji je svoje prozno djelo objavio pod pseudonimom Francis Iles. Dok je u proznom predlošku kraj otvoren, odnosno ostaje nedefiniranim kakva je Johnnie zapravo osoba te je li sposoban počiniti ubojstvo, ili je pak sve tek Linina uobrazilja, Hitchcock je prema vlastitim riječima pod određenim pritiskom čelnika studija RKO Radio Pictures bio prisiljen izmijeniti takav završetak, jer se producentima nije svidjela zamisao da Cary Grant kao jedna od najvećih holivudskih zvijezda bude prikazan kao podmukli psihopat. S druge strane, autor Hitchcockove biografije The Dark Side of Genius Donald Spoto tvrdi da je iz redateljeve korespondencije s čelnicima studija jasno da nije bilo velikog pritiska, jer se Hitchu svidjela ideja snimanja filma na temu fantazija mlade i nesigurne žene. On je i u radu na ovom filmu imao problema zbog Haysova cenzorskog koda, jer je iz priče morao izbaciti sve reference na preljub. Unatoč svemu navedenom, Sumnja se drži jednim od njegovih najuspjelijih filmova, ostvarenjem koje osim maestralne režije i sjajnog gradiranja dramske tenzije odlikuju i izuzetno vješto profiliranje dvoje središnjih likova i njihova međuodnosa,sjajno baratanje elementima noira, uobičajeno impresivna glazba Franza Waxmana te naglašeno atmosferična fotografija također dvostrukog oskarovca Harryja Stradlinga Sr.-a, koji je pozlaćene Akademijine statue osvojio za rad na remek-djelima Slika Doriana Graya Alberta Lewina i Moja draga gospo Georgea Cukora.
b/w, 99'